torsdag 30 december 2010

11.4.2008 19:29:13 Överlämningen

Dagens stora projekt var det lika tröstlösa som hopplösa företaget att städa runt den nys produktansvarsstationen vid Sparhallen samt det område där den gammla återvinningsstationen hade stått. En timme stod Fuskar-Ove och jag och plockade små, små papperslappar och små, små plastbitar ur högt och snårigt gräs. Efter en timme såg det mycket bättre men definitivt inte nystädat ut. Vi måste hur som helst avbryta här då min kollega skulle till att få en stroke.

Dagens stora och viktigaste händelse var utan tvekan överlämningen med stort Ö. Nikotin-Ove hade glömt sina cigaretter i de bil jag framförde och vi kom överens om att mötas på halva vägen av vår planerade körsträcka. Jag skulle åt ett håll och han åt det motsatta nämligen. När vi så möttes på den långa rakan mellan Ulfsby och Norrsunda [noch-unda] vägskäl saktade vi ner till någonstans under trettio och jag sträckte ut paketen som han tog emot i farten innan vi gasade upp igen och försvann. Oerhört tjusigt och precis som i en gangsterfilm!

Dagens rätt blev ris, kyckling och currysås där såsen var det enda som behövde lagas i ordets rätta bemärkelse, gott blev det. Kommande rätter denna helg är kåldolmar och chiliconcarne. Nu skall jag ta med mej barnen ut medan jag skall gräva eller diska burkar, har inte än bestämt mej vilket.

Andras kommentarer

Ni är coola killar ni (var det så du ville jag skulle skriva?) (12.4.2008 16:47:07)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Hur tusan gräver man burkar? (11.4.2008 22:58:43)
Linda - - 79.133.25.254
Ditt svar på kommentaren:


Tjusigt.. Vad skulle Ålandstidningens blogg vara utan dej?Inte sååå rolig i alla fall/IL (11.4.2008 20:31:06)
- - 79.133.23.174
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar