onsdag 29 december 2010

23.2.2008 15:51:25 Dagens reflektioner

Efter träningen är det två saker som fångar min uppmärksamhet. Den ena är hur jag kan ha outhärdligt tråkigt och ganska kul samtidigt och den andra är hur jag lyckas försätta mej i sådana situationer att jag sitter i världens tystaste omklädningsrum med en bajsande Lagkaptèn på toaletten?

En sak som är fristående men ändå dsamtida är hur mina jeans som jag köpte ca -97 och som då var topp of the line, jätte moderna kan kännas fasligt urmodiga och ha snorhög midja?

En kaffe med Hr och fr Skjort-Thomas får mej att undra över om jag alltid talat i blogginlägg eller om det börjat på senare tid samt vad det kunde vart vi talade om som gav mej sådan fantastisk inspiration av vilken ingen längre står att finna. Måste ringa Thomas samt skaffa mej en diktafon (eller vad det nu kan tänkas heta i detta århundrade).

Det som verkligen skiljer en stor och en liten bil är det faktum att man får kramp i handen innan soppapumpen slår ifrån när man tankar. Det som gör en gammal är att turbons effekt blir att smärtan i plånboken blir större än fjärilarna i magen vid "kick-down" effekten.

Utsikten från Solberget må vara slående av vad jag hört men jag undrar jag om utsikten av Solberget från t ex Bilmacken parkering är ännu bättre?

Köper man öl från en bensinmack är flaskorna dammiga! Händer aldrig på Kantarellen (främst för att jag köper burk).

Varför är runt 50 åringar inte gammla längre? När jag var liten var min morfar runt 50 och han är jätte gammal, nu är det Jocke Thåström och Patrik Dahlblom och dom är inte så fasligt mycket äldre än mej!


Andras kommentarer

Tja, det där med ålder har även jag hunnit fundera på ibland. Jag minns då jag började följa engelsk fotboll, och förstås kunde alla spelare i Everton samt deras födelsetid och liknande. Spelare som låg kring 27 - 28 tycktes jag just då hade typ 1 säsong kvar, och spelare som var 30+ minns jag att jag ansåg vara slut och att detta var synd för laget eftersom dessa förmodligen skulle säljas till rea-pris under sommaren osv. Nu sitter jag själv med min unga kropp och 31 på nacken, och kan inte låta bli att tycka Lee Carsley med sina 33 är i min ålder, har massor med år kvar inom fotbollen, och känns som en riktigt ung och fräsch kille! Att sedan börja grubbla på om oxå 50 känns ungt är kanske ändå lite väl drastiskt. Som lagkamrat och blodsbroder med dig i JIK tycker jag ändå vi kan dra gränsen där med tanke på vårt livs levande (än så länge) högerbacks bevis.. Ungdom? Njaaäää.... :) (25.2.2008 15:39:55)
Krisse - - 79.133.3.157
Ditt svar på kommentaren:


Några tjejer i 15-års åldern pratade om en kille som nån av deras vänner var tillsammans med och han var ju en sååååå jäkla gammal gubbe...han är 25 år! (24.2.2008 17:10:24)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Beror nog på att man själv närmar sej 50.Är väl inte gammalt,finns 20-åringar som kan vara totalt insnöade oxå. (23.2.2008 18:12:57)
Maria - maria.mattsson@aland.net - 79.133.29.130
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar