torsdag 30 december 2010

15.3.2008 16:18:12 Lördagskul med far

På söndag kommer Ia`s pappa och Ia`s ex-svåger-numera-bara-Nisse över för att dra el och installera en torktumlare. Problemet är att Ia`s pappa är jätte jätte gammal och Nisse är lite bråckig eller nåt så det finns ingen som kan hjälpa mej att bära åbäket. Jag visade återigen prov på enastående arbetsledar egenskaper då jag bara andades lite lätt om dessa bekymmer för far och han försvann snabbt som en vessla och började skruva ihop en liten kärra som man kunde köra tumlare på. Där står jag så ute i snålblåsten och ser de några ensamma snöflingor sakta singla neråt medan far monterar fast hjulen på kärran under obestämbara grymtande. Först när hantaget skall skruvas fast kan jag vara till någon nytta. Det skall fästas med bult och mutter på båda sidor så vi tar var sin. När jag kört igenom bulten och trätt på brickan blir jag lite osäker på vilken väg muttern skall vara då den inte är likadan på båda sidor. Jag frågar far "är det någon skillnad vilken väg den är?" Varpå han svarar "nej det kan jag aldrig tro..INTE DEN VÄGEN!!!!" Efter att ha svänt muttern som inte har någon skillnad på väg tycker han att hantaget ser lite fel ut så vi skruvar loss det och svänger det som hastigast innan vi skruvar tillbaks det igen som det var först. Då tycker vi att det är bäst att prova på riktigt och skruvar loss det igen och svänger det ytterligare en gång, nu ser det fint ut! Så fortsätter jag min overksamma period med att stå i snålblåsten med snöflingorna och tittar på när far fäster kärra och stege med rep på släpvagn. Ett utmärkt sätt att tillbringa en lördags eftermiddag helt enkelt. 


Andras kommentarer

Alltså, nu har jag tagit det första klivet in i övergångsåldern! Mina kvinnliga hormoner sjunker tydligen stadigt. Jag märkte inte ens felstavningen. Det skulle aldrig förr ha gått min näsa förbi. Jag måste tom. fundera i 0,23/sek. innan jag fattade damsuga. Virkmönster och häng- (kombinerat ord med allt som hör min kropp till) Here I come! (17.3.2008 13:49:04)
öket - - 79.133.17.200
Ditt svar på kommentaren:


hihi, "hantaget" låter ju nästan litet ekivokt... (15.3.2008 17:12:42)
ann - - 79.133.26.175
Ditt svar på kommentaren:


Måste vara skönt med en händig pappa när man själv har tummen mitt i handen! (15.3.2008 16:52:32)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar