onsdag 29 december 2010

9.2.2008 22:54:04 Och dom nominerade är...

Dagens träning bjöd på en del godbitar. Till att börja med har vi Klen-Viktors frisyr, en skapelse som varken kan betecknas långt eller kort med en liten tofs som står rakt upp mitt på huvudet. Krisse konstaterade att den var ännu värre än den som finns på jiks hemsida jag är dock lite osäker men döm själva. Det kan också vara så att det småglesa ojämna skägget tar bort en del av fokus och på så vis lurar ögat.

Dan S drabbades av en svår identitetskris när han frågade tränaren om han var svart bara för att få förklarat för sej att han i högsta grad var kaukas och således vit. Åter igen fick Krisse rycka ut och vi kunde tillsammans sätta oss ner med den lätt chockade Dan och förklara läget på ett mycket pedagogiskt vis. Efteråt måste vi diskutera något sinsemellan om huruvida det var rap musiken som förvirrade dessa små liv eller om där fanns andra orsaker.

Till sist fick Calle i uppdrag att tänka ut "årets framstegs pris" till morgondagens prisutdelning på Kick off´en, han nominerade genast sej själv och kunde inte dölja sin besvikelse när han fick veta att man måste vara UNDER 50 år för att tävla. Jag var rask att nominera mej då jag gått från att göra straff mål till att göra spel mål men det troligaste är nog ändå att Smeds kniper det med tanke på att på bara ett år avancerat från att dricka en flaska Finlandia tranbär dagen före match och ändå prestera (eller prestera och prestera men i alla fall stå på benen och bara spy lite) till att dricka TVÅ flaskor Finlandia Tranbär plus en tolva öl. Det kallar jag framsteg det!

Övriga kategorier är: Du-är-kanske-inte-mycket-till-fotbollsspelare-
men-du-är-ju-snäll-åtminstone
priset som jag förväntas ta hem för 14året i rad (vilket för övrigt är rekord).
Priset för årets-mest-krampkänsliga en kategori där Kaptèn Alèn är så överlägsen att inga andra nominerade finns.
Årets utländske spelare går något överaskande till Lennart från Sund då det uppdagats att trots att han spelar som om han ständigt har skidor på fötterna besitter en förnäm uppsättning sydamerikanska rötter (samt att alla kurder flytt sin kos).
Årets språk-förbistrings pris går till Calle Greiffs skånska igen där det enda orosmolnet kom i form av Krisses närpesiska, men då Krisse lärt sej prata begripligt förvånansvärt snabbt föll han bort i kampen om första plats.
Årets Drama-Queen ror Klen-Viktor hem efter att ha åkt ambulans till akuten efter att ha fått nackspärr under en match (obekräftade rykten säger att han en gång åkte helikopter till uppsala p g a nageltrång).
Årets "Björn Hellberg" pris går till korthajen Rautiainen som kunde redogöra vart enda parti Huutopussi han spelat drag för drag sedan 1997.
I kategorin årets Forrest Gump får Lukas äntligen lite motstånd då undertecknad rusade ut i prästgården i vild hysteri då jag gjorde mitt första spelmål. Lukas trasslade i år in både sej och bollen i skyddsnätet bakom södra målet då vi glömde ropa STOPP!
Årets "Janne Holmèn" går till Macke Blomberg som begärde byte på pga trötthet 3 minuter efter att han blev inbytt.

Och till sist årets mest skadebenägna där allt tyder på att Dan Engblom vinner efter att ha sträckt rumpan på uppvärmningen till en träning


Andras kommentarer

Intressant! Förutom att jag nämns inte mindre än två gånger i själva texten och till på köpet lyckas komma med på ett hörn vad gäller språkbruket, tycker jag oxå att många andra fina saker kommer fram här! Jag har dock funderat lite på problemet som Dan fick kämpa med i lördags. Borde Gunnar köpa hudfärgade västar, bara för att inte leda in honom på konstiga tankar? Jag menar, ifall han skulle råka få en gul väst nästa gång är risken stor att han mitt i allt kan tro sig vara asiat, en röd väst kan leda in honom på tankar om indianer etc. Ja, jag vet inte, det var bara en tanke som slog mig. Hur som helst tycker jag det är viktigt vi stöder våra yngre knattar och så tydligt och klart som möjligt försöker oss på att räta ut de ibland lite konstiga frågetecken de kan få i sina små hjärnor. Känslan jag har är i alla fall att Dan efter vårt samtal INTE längre kände sig som en afro-amerikan. (11.2.2008 15:07:02)
Krisse - - 79.133.3.157
Ditt svar på kommentaren:


He he, det där roade ju t.o.m. mej som i vanliga fall brukar hoppa över dina fotbollsbloggar...jag är rädd för att min allvarliga åkomma att sakna dina bloggar inte gått över ännu :( Undrar vilken sorts doktor man ska söka upp för den åkomman??? (10.2.2008 14:18:35)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Trots allt hade jag fullständig JIK utrustning på mig vid tllfället (kanske därför knät fick frispel) Men mina rester stannade i EIK:s väska och mina handskar räddade trots allt en straff i matchen EIK-JIK i ÅM. (10.2.2008 02:11:15)
- - 79.133.6.27
Ditt svar på kommentaren:


För att inte förglömma min debut i Eckerö IK i inomhus ÅM när min knäskål efter hela 4 minuter fick för sig att den skulle vara med JIK och helt sonika tog saken i egna händer och bestämde sig för att springa till sidlinjen, lyckligtvis hade jag ju långbyxor så att det endast kunde förflytta sig till sidan av benet. (10.2.2008 00:02:39)
Danka - - 79.133.6.27
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar