onsdag 29 december 2010

3.3.2008 19:51:53 Sparvradio och pasta

Härligt bilkörar före imorse, det spårade åt alla håll. Jag hade lovat plocka upp en sottungbo på vägen till jobbet och då vi har för vana att inte tala om vad den gossen gjort i helgen så har han alltså inte druckit ett flak öl och absolut inte gjort kullerbyttor i ett vinglas. Det var ju lite av ett sammanträffande för det har ju inte jag heller gjort!

Jobbet bestod i stort sett av en tur och retur resa till Eckerö med tillhörande avlastning.

Runt två tiden åkte jag till radion och där var det full fart med nye mrs Sealeaf som lärde sej allt på en gång plus att Eva.com och Emma var på plats. Eva och Fredrica hade redan blivit bästisar och bundis så Emma och jag satt lite för oss själva och tjurade medan de andra skrattade och flamsade för sej själva. Eva hade till råga på allt elände struntat i att framföra mitt viktiga mandarin meddelande till Emma med motivering att det inte verkade viktigt! Så oförskämt!! Utanför studio fönstret pågick en intressant fight mellan gråsparvarna och kajorna och denna dag avgick sparvarna med segern. Det var, enligt Fredrik som håller statistik, på tiden.

Efter radion (där jag skrek så alla mätare gick i botten och Fredrik grymtade lite oroligt) så var det hem via affären för att plundra den på mjölk till kalvarna. Tolv liter blev bytet. Spagetti och köttfärssås svängde jag sedan raskt ihop likt den svenske kocken vilket alla barn åt, även lilla o fick i sej några strån då han sörplade i sej ketchupen. Jag tyckte för min del att det var lite för lite salt. 


Andras kommentarer

När jag var ung fanns det tutt-TV. Programmet hette tuttufrutti och sågades å det grövsta... tack och lov. Jag har fortfarande men av det. Sparv-Tv är väl att gå ett steg längre. (4.3.2008 12:26:32)
ö - - 79.133.17.200
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar