onsdag 29 december 2010

11.2.2008 01:40:22 Melodikryss

När jag sitter här klockan tio över tolv på natten för att kunna lösa melodikrysset som jag missade igår p g a träning kan jag inte låta bli att undra några saker. Lodrätt 3 vinkelord fiskargubbe. Är det normalt att redan vid 28 års ålder börja engagera sej i denna gammelmans sysselsättning? Vågrätt 13 snubbe. Ingen har någon gång ens i misstag kallat mej mogen för min ålder eller ens mogen utan ironiskt tonfall (jo en gång faktiskt men det var på en fjortisfest och jag hade ljugit om min ålder).Vågrätt 10 Marie (serneholt alltså). Tvärtom är barnslig ett epitet jag fått höra ofta.Lodrätt 11 is. Fast när jag får sätta mej ner och fundera så här så känns det som att jag kanske är lösningen på spåret. Vågrätt 12 be. Kan det vara så att min långvariga förtjusning i frågesport och mitt nyvunna intresse för musik som slår sina påsar ihop? Lodrätt 1 Amanda (som i Jensen). Och andra sidan kan det ju bero på det faktum att vi alltid löste krysset på stugan när jag var liten. Vågrätt 6 elefant??. Sen kollade vi av med min morfar ihopp om att kunna fylla de tomma rutorna. Lodrätt 7 Taube..kanske? Fast han kunde ju aldrig mer än mamma förstås. Vågrätt 5 Andalusien. Ett solklart fall av "jag saknar stenarna där barn jag lekt" alltså! Vågrätt 8 vinkelord Anna (som i boten). Case closed, nu vet jag varför! Vågrätt 1 vinkelord Amazonfloden! Fast då passar ju inte tallegren... vart fan var det ekorrjäveln hoppa då?? Nog var det ju tallegren... eller?? Men stort vattendrag A_A_T_FLODEN t måste va fel!! Jäkla ekorre hoppas han blev nödslaktad!  


Andras kommentarer

Siddu barra det vet jag. Han frågade efter en musikstil RAG har du väl hört om ;-)IL (12.2.2008 21:20:32)
- - 79.133.25.123
Ditt svar på kommentaren:


Nej, Eddie Olivia! (11.2.2008 23:11:22)
- - 79.133.25.123
Ditt svar på kommentaren:


Hej, löser melodikrysset varje lördag och skickar in via nätet. Bekvämt och praktiskt! Men det skall vara AVESTAFORSEN brus. Fortsätter du och kör fast hittar du hjälp på 'webbkryss.nu' där det finns en egen frågespalt för melodikrysset. Men dit får man bara gå när man absolut inte kommer längre. Lycka till! IL (11.2.2008 09:44:17)
- - 79.133.25.123
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar