torsdag 30 december 2010

27.3.2008 17:40:49 Aha åhå

Jag hade en liten "aha upplevelse" när jag var och handlade till kantarellen, en väldigt liten men endå. Jag hade skrivit upp ingredienserna till tre maträtter som jag skulle laga över de kommande fyra dagarna och ändå kom jag ut ur affären med ingredienser för fem måltider! Hur gick då detta till frågar ni (men mest jag), jo jag strosade runt i butiken och hade just klarat kurvan vid mejeriprodukterna och kom in på den långa rakan (som börjar vid smöret och slutar vi blöjorna ni vet) när jag som vanligt stannade för att drömma bort några minuter vid arla köket produkterna. Den med svamp är det vanligast objektet för mina fantasier (hm) och då jag började läsa receptet på sidan så kom jag på vad jag skulle kunna använda den till. Sagt och gjort fick jag köra mot trafiken bort till köttdisken för lite lövbiff. Den andra grejen var pirkkas thai sweet hot medium not so spicy chili sauce som vi alltid hade till köttfärssåsen hemma i Gottby (och då menar jag orginalsåsen inte den jag lagar med grädde och tomatsås), det var bara att vända om igen det och hämta malet kött. Det här var alltså första gången som jag kom på en riktig maträtt direkt i butiken och handlade utefter det. Snart blir det dags att använda huckle!


Andras kommentarer

Hm, om din matlagningslust svingar sig upp till oanade höjder så kanske du kan börja med lagning och hemkörning. För min del känns det som jag inte ens är värdig knuten på hucklet... (1.4.2008 23:58:04)
- - 79.133.31.125
Ditt svar på kommentaren:


Det går faktiskt att lämna vagnen lite så där snyggt körd åt sidan och gå och hämta varor man glömt...så du slipper vara kärringen mot strömmen! (28.3.2008 15:32:28)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Finns egentligen ingen huvudbonad som kan tävla med hucklet i flexibilitet. Lätt att anpassa till olika väderförhållanden och skallmodeller. Mera hucklen åt folket! (28.3.2008 12:08:22)
ann - - 79.133.26.175
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar