onsdag 29 december 2010

27.2.2008 18:59:53 Ove-Trollkarl besiktar igen

Den gode Jobb-Ove var ledig idag för att kunna trolla sin bil genom besiktningen (tänk Vanheden: "alla tittar här ingen tittar där!") så jag fick roa mej själv hela dagen. Detta gjorde jag genom att ställa kniviga frågor till löneräknaren, skälla på Elektriker-Aller på Harrys samt fråga banken om jag skulle köpa bil eller ej. Om jag inte missminner mej så jobbade jag en liten pytte smula där någon stans också.

Medan jag ägnade mej åt detta trollade Jobb-Ove sin bil genom besiktningen så när som på en fnurra som skall sitta på dinkelhopparen vid fästet för snutplatten, men det var fixat på ett ögonblick. Enligt ryktet var det så lite att göra på besiktningen att gubbarna inte ens hade nåt att luta sej mot! Detta hade det goda med sej att alla sprang glädjetjutande till Jobb-Ove när han kom och lutade sej mot hans bil. Som tack fick han den godkänd.

Sist var jag och handlade och fick som vanligt hjälp av Oves mamma med att packa kassarna. Hon konstaterade att den ena kassen blev lite tung men att jag ju var stark. Jag borde kanske ha fattat misstankar när hjulen på kundvagnen vek sej av tyngden men jag blev ändå snopen när jag måste ta kranen till hjälp för att få in kassen i lastbilen. Verkar vara ett riktigt muskeljobb det där med att vara kassörska!


Andras kommentarer

Nä, det är bara du som är en vekling ;) (27.2.2008 19:56:17)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar