onsdag 29 december 2010

4.3.2008 23:01:43 Kaffe på Enklinge

Ännu en Kumlingeresa. Jag hade lillbilen då vårt schema ännu en gång krockat med en större lördagskörning. Från början var det tänkt att jag äntligen skulle ta bort alla tomma oljefat som skräpat på av detta blev nu intet. Som om detta inte var nog hade låset på grinden till tippen frysit till en kompakt isklump. Så där står man mitt ute på de öppna vidderna med en liten colt tändare och försöker smälta is i kuling. Tippen får vänta en månad. Lite av samma vara blev det på Frida II på väg till Enklinge då jag skulle krana på ett oljefat samtidigt som skeppet styrde upp mot vinden och på så vis förvandlades till en vindtunnel för aerodynamiktest för flygplan. Det skall bli oerhört spännande att få svar på huruvida mina öron är aerodynamiska.

Enklinge kunde gott ha väntat ytterligare en månad då där inget fanns att hämta men som tur var lyckades jag bjuda in mej på kaffe till Åsa och Mathias. Det var riktigt trevligt och jag lovade nästan att döpa nästa gossebarn till Rurik-Nestor för att skapa lugn i deras hushåll men jag undrar vad konsekvenserna kan tänkas bli i mitt eget? För att inte tala om i lille Rurik-Nestors liv?! Vidare krossades halva min världsbild då det visade sej att en av de Enklingeborna jag kännt längst kom från snäckö som ligger betydligt närmare Seglinge än Enklinge och till råga på det så visade det sej att det jag trodde var denna persons barndomshem egentligen var Dankas mosters-fasters-halvkusins-mormors barndomshem! Världen är bra liten ändå.


Andras kommentarer

Canvråla säga nåt smart? *tittar med överseende blick på Boutros* men snälla! Sitter du å svär mitt på internettet? Ooooootäcka pojke! (8.3.2008 20:06:11)
RoNaX - - 79.133.24.3
Ditt svar på kommentaren:


Jag har fördelen med att ha ett alltid fungerande Skitpratsfilter som träder i kraft så fort skrikkärringen öppnar munnen utan att ta ton... Det är så utvecklat så jag behöver inte bry mig längre.... När Canvråla pratar hör jag bara "tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut* (7.3.2008 14:25:01)
RoNaX - - 79.133.24.3
Ditt svar på kommentaren:


JAG kommer inte att självdö om vi ser Carola... däremot lär jag sitta och hoppas att skatan självantänder eller rent av ler så pass att överdelen av skallen trillar av... fast å andra sidan verkar INGET vitalt sitta i den delen så... Och chips... *gör syndiga Homer-ljud* (5.3.2008 20:38:15)
RoNaX - - 79.133.24.3
Ditt svar på kommentaren:


Då såg alltså den stora herrgården med guldförsedda fönster- och dörrspröjsar, platina tak och marmorväggar, med en lite gubbmoppe parkerad på gården. (5.3.2008 14:54:08)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Enligt egen erfarenhet så vet jag att allt går igen i Enklinge. Även släktrelationerna till Kumlinge. Hur konstigt de än kan verka. (5.3.2008 09:29:18)
Eivor - - 82.199.173.11
Ditt svar på kommentaren:


Boutros lever i tron att ju fler som slutar blogga, ju större blir hans krafter... föga är han medveten om att även jag tänker lika... there can be only one but there may be two. moahahahaha (5.3.2008 08:40:54)
RoNaX - - 79.133.24.3
Ditt svar på kommentaren:


Hoppas hoppas att du INTE slutar blogga. Har fått många goda skratt från dina bloggar...IL (4.3.2008 23:19:49)
- - 79.133.25.123
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar