onsdag 29 december 2010

16.2.2008 16:20:32 En liten reflektion...

...Om att handla tänkte jag härmed delge eder. Jag var till Kantarellen efter träningen och blev att fundera en del kring detta. Till att börja med hade det till mitt ohejdade förtret fastnat en rejäl portion grus-slask på vart och ett av hjulen på kundvagnen. Detta resulterade i så kraftiga vibrationer att mina armar domnade bort och vitkålshuvudet flög all världens väg. Borde detta vara något att bekymra sej om? Eller borde det bli ett bekymmer först när att jag hittat någon att ge skulden för snöslasket? Jobb-Oves bror har en liten snöschaktare t ex, jäkla slas-has som inte röjer framför min kundvagn!

Steg två var att jag knappt hade hunnit sopat in mitt demolerade kålhuvud under salladsdisken och tagit ett nytt innan jag springer på en arbetare jag känner. Helt naturligt halkade samtalet in på att det var bättre förr! Detta är i min värld alarmerande uppgifter. Man brukar säga att det är sånt som ens föräldrar brukar säga men då jag inte kan erinra mej att jag hört mina föräldrar föra liknande diskussioner får jag gå vidare en generation. Mina mor/far-föräldrar kan mycket väl tänkas vara inbegripna i ett sådand samtal men då talar vi om personer somm ett dera närmar sig 80 eller varit döda i ett flertal år! Det är varken en ålder eller stadie jag vill identifiera mej med.

Nummer tre och till sist (tja jag han faktiskt köra över en av Kassörske-Tanjas ungar också men som väl är hade hon två) handlar om att min naturliga fiende i matvaru butiken har bytt hylla. Först så är det godis och leksaks hyllorna som står för frestelserna, senare blir det godis och chips hyllan eller godis och öl hyllan eller till och med godis och delikatess hyllan. Allt detta ser jag klar logik i. Min omöjligt att-passera-tomhänt-hylla är Te och marmelad hyllan! Var gång jag olyckligtvis råkar ta den vägen kommer jag ut på andra sidan med ett paket cocos te i korgen, jag dricker ju inte te!Andra gånger är det lemon curd med fläder och sist var det Gamle-gubben-Anderbergs-hemgjorda-apelsinmarmelad-från-Vitsköls-syltfabrik i Danmark. Denna gång kom jag visserligen billigt undan (trots att gubben Anderberg lockade och pockade) med en förpackning Pirkkas hallon marmelad (är den måntro gjort på skalen av hallonen? I såfall är den undervärderad). Jag känner en viss identitets kris var gång jag visar prov på dessa perversa avvikelser. Kunde man inte bara glida förbi marmeladen med blicken stint riktad mot ölen för att köpa sej en lördags-tolva som skall avnjutas till en påse chips?!
Vad snopna de andra på kvällens 30 årsfest skall bli när jag dyker upp med hallonmarmelad och cocos te.

Andras kommentarer

Du har nog absolut bestämt dig för att vara vaken hela festen i kväll då tydligen med cocos-te och hallonmarmelad så lär du nog inte somna i alla fall (16.2.2008 16:59:28)
- - 82.199.169.200
Ditt svar på kommentaren:


Jamen med den festmenyn så skulle du kanske hålla dej vaken hela festen! (16.2.2008 16:39:31)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Cocos-te, den nya partydrogen? *flinar* Ja, te brukar ju ha lugnande effekt och du lär ju vara känd för din avslappnade (eller var det avslocknade) attityd på fester?
Marmelad, å andra sidan, borde ju vara uppiggande eftersom det innehåller mycket socker. (16.2.2008 16:28:50)
ann - - 79.133.26.175
Ditt svar på kommentaren:


:) Hahaha! Du är ju "helt störd" du, cocoste o pirkka marmelad gör nog kvällen! Eller iallafall morgondagen ; ) för dig. ha så kul! (16.2.2008 16:28:39)
- - 79.133.30.193
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar