torsdag 30 december 2010

8.3.2008 11:45:36 Semesterdag

Första dagen på vintersemestern och solen är spårlöst försvunnen! Jag har dock mina misstankar om att den finns ovan molnen, ty det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå (men det kan vara svårt att tro om man inte ser det). Detta är nu av sekundär betydelse då jag rakt inte har tid att vara ute och pyssla i trädgården. Till att börja med flydde Ia hals över huvud till staden och med sej hade hon sin mor under armen och till yttermera visso är det melodikrysset på radion och då är man inte huslig!

Lilla o visade prov på en uppsättning förnäma gener då han ratade sin egen smörgås och helt fräckt gav sej på min istället. När jag sedan frågade honom var pappas smörgås höll hus hade han inte en blekblå aning. När jag var liten brukade man först schasa upp far ur sängen för att sedan ligga kvar och mysa tills tevattnet var kokt och sedan sätta sej ifamnen på honom och äta upp hans smörgåsar. Hemvete med ost åt han var dag i 37år innan mamma köpte en tub kräftost åt honom, nu har han ätit det sen dess. Dessa smörgåsar åt jag var lördaag tills jag fyllde 19 och gubben far började misstänka att jag kunde breda på själv. Nu knappt 10 år senare börjar det om i livets undeerbara kretslopp. Tror jag skall gå och köpa hemvete så fort krysset är slut.


Andras kommentarer

Å andra sidan väger pappa själv inte mer än 33 kilo eftersom han hade fullt upp att kasta in smörgåsar i gapen på alla fem barn samtidigt. Sedan dess har han alltid haft ett stort medlidande med naturens alla fågelmammor och -pappor. De barn som inte satt i famnen stod bakom honom på stolsryggen eller satt på hans axlar och höll sig i hans (allt glesare) hår. (8.3.2008 19:56:01)
Storasyster H - helena.gronholm@spray.se - 81.230.37.28
Ditt svar på kommentaren:


Nej han behöver inte vara märkvärt stark, ty Boutros har mig veterligen aldrig vägt mera än 33 kilo, det enda problemet måste ha varit alla hårstrån pappa måste ha fått i ansiktet, i och för sig kanske därför frisyrerna ändrat ibland? rakat, tuppkam etc. (8.3.2008 12:01:56)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


På a) svarar jag Afzelius, på b) Det var en rackarns kräftosttub att vara länge och på c) Det var hunnan vad din pappa är stark som orkade ha dig i famnen ända tills du fyllde nitton... (8.3.2008 11:56:07)
ann - - 79.133.26.175
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar