torsdag 30 december 2010

19.3.2008 19:35:35 Grabbkväll

Medan jag väntar på att diskmaskinen blir klar så jag kan få skärbrädet så jag kan skära morötter och gurka att dippa passar jag på att skriva. Jag har finfrämmande inplanerat för kvällen och då jag skulle åka till kökar så blev det till att rappa på när jag väl var där. Skjort-Thomas kommer kl.20 och om man tar långa turen till Kökar är man hemma kl.18:30 och skall man då laga middag och grönsaker till dipning blir det ont om tid. Det fina med min plan var att det aldrig är nåt på Kökar på vintern och man har en timme på sej men det dåliga var att vi tog in till Husö samt att jag stod som en propp i hålet på färjan så jag måste av i både Sottunga och Husö. På Husö var färjfästet inte inställt på lastbil så jag slog i klaffen och måste efter mycket om och men svänga och köra framlänges ombord. Väl på rätt holme var det långa benet före och jag blev som vanligt rasande av att komma till tippen. Det är i sej ganska underligt att jag VARJE gång blir arg då jag borde veta hur det är redan, men icke. Denna gång hade gått ett steg för långt och flyttat kärlet för impregnerat virke tll sin lilla perong och fyllt det med plast, ersatt det med ett skrangligt skit kärl och fortfarande lämnat sitt impregnerade virke på marken. Jag vidtog lämpliga åtgärder. Väl hemma lagade jag mat, vek in tvätt, dammsög och diskade precis som sej bör. Jag har lagt mej till med ett litet slutspels skägg bara för att jag skall komma ihåg att jag är född gosse om det skulle gå över styr. Nu skall jag skära gurka, morot och små blomkålsbuketter att dippa till vår grabb kväll. Ta-ta!


Andras kommentarer

Är inte dippade grönsaker lite väl tjejigt för en grabbkväll? Börjar det inte gå överstyr med ditt bejakande av din kvinnlighet nu? (20.3.2008 09:07:46)
Susy - - 79.133.12.207
Ditt svar på kommentaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar