torsdag 30 december 2010

1.4.2008 18:49:41 Kumlinge utan närpès

Lilla o tog ett steg närmare vuxenvärlden imorse. När min klocka ringde vaknade han och ställde sej upp men var så trött att han inte fick upp ögonen och fick lägga sej ner och vila till nästa snooze. Jag gav mej av till Kumlinge och lyckade med hjälp av en snurra, två motorsågar, en gammal Cresent moped utan motor och lite problemavfall få fullt flak. När jag var på väg till Seglinge missade jag färjan precis och osäker på seder och bruk i skärgården (liksom vilda västern i stort) stannade jag snällt vid kajen. När färjgubben sen såg mej gjorde han hanbromssladd och kom tillbaka. När jag sedan missade honom precis på väg från Seglinge också så tutate jag vis av erfarenhet. Detta var enda gången av fyra som jag tutade med flit denna dag. Tutan har varit trasig flera år och då den nu är lagad tutade jag en gång ombord på Grisslan, en gång ombord på Seglingefärjan och en gång när jag skulle svänga in till Visings. Innan jag for hem tänkte jag åka via kommunkansliet och titta på närpèsen som lär sitta där, men även om dessa är en lägre stående ras än t ex Ålänningar tänkte jag att denna ändå kan vara kapabel att känna sej illa till mods av att bli utstirrad. Jag valde istället att somna i hamnen.

Andras kommentarer

Det borde du gjort! Åkt och hälsat på min kompis alltså! Vad menas förresten med meningen "närpèsen som lär sitta där, men även om dessa är en lägre stående ras än t ex Ålänningar"? Förresten har jag just kommit hem från träning, där jag precis som i söndags fortsatte min fotbollsbana med ett stabilt försvarsspel en ömmande höft till trots. I skott övningen före spelet sköt jag för övrigt alla skott över (ca 20 st), men utan damp anfall! Jag känner jag gör många framsteg nu på olika plan efter mina veckosamtal med min nya psykolog och intaget av en annan bromsmedicin än den jag tidigare använt! Woowoowoooo! (1.4.2008 21:19:26)
Krisse - - 79.133.3.157
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar