onsdag 29 december 2010

26.2.2008 19:17:27 Kaffedrickardagen

Kaffedrickar dagen är en högtid som firas intensivt på åpab likväl som i mitt hushåll. Vi hann inte mer än dricka morgonkaffe innan det var dags att åka in till kontoret för ett litet möte. Förr i världen hade vi dessa möten en gång i veckan men sen mise`s tillkomst har dom blivit minst sagt oregelbundna. Till mötet serverades både kaffe och kakor och en hel hög viktig information. Av informationen uppfattade jag dock ingen ty jag var fullt sysselsatt med en sorts havreflarn som var chokladfyllda, verkligen utsökt. Jag uppfattade dock något om att jag i fortsättningen endast skulle få betalt i ballerina-kex men då jag var fullt sysselsatt med bull-kransen nickade jag bara och såg glad ut.

Efter mötet såg jag min söndersågade far. Han hade lagt beslag på motorsågen i ett obevakat ögonblick och genast sågat av sej benet. Skulle jag ha vetat att det var det hade i avsikt att göra när han frågade efter sina sågsäkra byxor hade jag skaffat fram ett par åt honom!

På sparhallen gjorde jag en riktig bloggspot där ingen mindre än RoNaX stod och såg cool ut framför filmhyllan. Såvitt jag kunde se stod valet mellan "The Hulk extended version directorscut" eller "svenska melodifestivalens tredje deltävling från 2006" (den med Carola ni vet? En klassiker!), det är ju inte utan att man undrar vad det blev.

Efter Sparhallen blev det lunch och nån liten kopp kaffe innan vi gav oss iväg till Lemland. Och när man nu ändå är i Lemland kan man ju vika in hem till mej och ta en kopp kaffe. Både hemkommunen och Lumparland visade sej från sin bästa sida och vi var tillbaks och avlastade så att vi hann dricka en kopp kaffe innan 4! Nu återstår bara att kurera mitt blödande magsår och åka på träning.


Andras kommentarer

Försäkra dig om att det är nåt med Carola först.. annars finns det en liten risk att jag kan bli aningen kinkig...å kasta jordnötter på dig, eller så.... Och min plåmsa är det no helt ok att ta.. den är alltid tom ändå.. förstår nu egentligen inte varför jag tjatar så om att jag måste ha en ny... (27.2.2008 22:28:11)
RoNaX - - 79.133.24.3
Ditt svar på kommentaren:


Och nästa gång pappsen frågar efter något så se till att skaffa fram det, för nu såg vi hur det gick. (27.2.2008 00:11:27)
M - - 79.133.31.174
Ditt svar på kommentaren:


Och om nån nånsin ser mig ens fundera på att köpa nåt med Carola (om det inte är hennes exekutionsvideo) snälla, skjut mig! Eller sno åtminstone min plåmsa så jag inte kan köpa... (26.2.2008 23:45:13)
R igen - - 79.133.24.3
Ditt svar på kommentaren:


Det var du!! Var lite osäker jue.... Nåja... Ingen av filmerna var rätt! Stod å smög med Langoljärerna och nån annan film... blev dock inget inköp denna gång... och vadan detta med "cool"? Ja e int cool, Basta! moahahahahahahaha (26.2.2008 23:43:49)
RoNaX - - 79.133.24.3
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar