torsdag 30 december 2010

24.3.2008 20:33:21 Välsignade påsk

Över påsken har jag alltså sökt mina förfäders spår. Jag, lilla a och lilla o reste till Sottungholmarna för att visstas med mina morföräldrar och en hoper andra släktingar. Genast hamnade jag i det ökända arbetslägret Döda enbusken (Gestorben Wacholdergebüsch på orginalspråk) där Frau Molinder drev oss framåt genom snåren med järnhand och ilskna vakthundar. Detta skulle fortsätta över hela påsken (enda omväxlingen var att på fredagen fick vi bära törnekrona till minne av jesu lidande). Redan första natten trillade lilla o ur sängen och fick en så präktig blåtira att jag knappt vågade ta hem honom. Nätterna fortsatte vara händelserika ty redan följande natt var det dags igen. Lilla a vaknar för att springa på pottan, då farstun vaktas av ilskna hundar vågar hon sej inte förbi utan väcker mej. Vid det här laget är hon nära bristningsgränsen och inte blir det bättre när jag inte hittar pottan i mörkret, paniken stegras och jag famlar desperat runt i mörkret innan jag slutligen får händerna på ett föremål som känns som en potta, sliter det åt mej, drar ner lilla a`s pjamasbykor, sätter henne på pottan och inser i samma ögonblick som jag hör skvalet att något inte står rätt till. Jag har lyft upp henne på en femliters burk med målfärg som har locket kvar!

Efter denna pärs kunde allt tagas med en klackspark och vi åt gott och drack vin, grävde grund till storasysters hus och eldade mer buskar, gömde och åt chokladägg i massor samt imponerades över lillebrors imponerande kisstråle ingen prostataförstoring där inte!

Andras kommentarer

Jag skrattar ihjäl mig! Stackars Lilla A! Tänk så det kan vara olika när man får höra samma historia från olika personer. Syster Molinder nämnde inte med ett ord vakthundarna och törnekronan! Påstod faktiskt att alla tiggde och bad om att få hjälpa till att gräva hennes blivande husgrund och riva upp taggbuskar av olika botaniskt ursprung på hennes tomt! (31.3.2008 01:00:33)
Stora Storasyster - helena.gronholm@spray.se - 81.230.38.231
Ditt svar på kommentaren:


*Fniss, fniss*.Har du inte hört om skärgårdsgubben som sket i beson under sitt nattliga toabesök. Öket har mer information. (26.3.2008 15:51:38)
Eivor Lindström - - 82.199.173.11
Ditt svar på kommentaren:


det var precis dom jag mena (25.3.2008 21:57:43)
Hulda - - 79.133.15.107
Ditt svar på kommentaren:


Du höll dej åtminstone varm om du måste jobba så där hårt med buskar och eldning. Det var ju så kallt i Sottunga i påsk. Såg dej förresten på färjan dit, vilka gulliga barn du har! Tyckte du stolen var bekväm på Skiftet? (25.3.2008 19:25:12)
Hulda - - 79.133.15.107
Ditt svar på kommentaren:


Dumma du! Nu fick ju du mej att skratta ut en bit äpple på tangentbordet pga fadäsen med "pottan". Kom genast hit och torka av mitt tangentbord! (25.3.2008 10:07:54)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar