torsdag 30 december 2010

3.4.2008 12:36:02 En oväntad dag

Onsdag var en dag av oväntade händelser.

I jobbet
åkte jag till Lemland, detta är i sej inget underligt då jag pilar dit var och varannan vecka, mängden avfall däremot. Lemland har varit lugnt som en filbunke hela året och så förväntades det också vara denna dag, fulla välstuvade måleri och elektronik kärl (obs! Två kategorier inte en), massor av bilbatterier och fastolja så i slut ändan fick vi ente med oss allt.

I butiken
träffade jag Häst-Linda och lilla Vilja, detta i sej skulle inte ha varit något underligt om det inte vore för min fasta övertygelse att do bodde i sverige. Så var alltså inte fallet och vi pratade en lång stund om barn av alla de slag. För jag vet inte hur månte gången lyckades jag slänga ur mej så där i förbifarten att vi skulle få barn i tron om att alla visste och blev varse om att alla inte alls vet allt om mej. I sej lite underligt med tanke på hur jag fläker ut mej i cyberrymden.

I hemmet
var jag, eller närmare bestämt i sängen, när jag blev kissnödig och skulle gå ner i källaren för att lätta på trycket (husets vattenclossett befinner sej på den våningen om någon inte förstod). I den synnerligen branta trappan tappade jag balansen och halkade (eller "grindade" som min lillebror nog skulle kalla det) sju steg neråt men lyckades hålla mej stående. Sju steg räknade jag på dunsarna i efter hand: bambambam *litet uppehåll* "jag kommer att få leva!" bambam"jag kommer då trots allt!!"bambam *stopp* allt lugnt urinblåsa intakt. Slutet gott allting gott.


Andras kommentarer

Det är nog bara jag som uppdaterar mig lite slarvigt. Skulle säkert ha fattat hela barnsvängen om jag läst din blogg lite mer aktivit. Kul iallafall! Grattis till er båda. Det var roligt med en pratstund. Det borde vi göra om. (7.4.2008 22:25:21)
Häst-Linda - - 79.133.25.254
Ditt svar på kommentaren:


Stackars dej då...helledudanedå... (4.4.2008 20:35:18)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Du påminner faktiskt lite om vår snart 13-årige gamla walesarhund då han skall ta sig ned i trappan på natten. Numera drar han sig för nedåtgående trappsteg i mörker. Det brukar sluta med en duns. Jag hoppas du inte fick några alvarigare skador. (3.4.2008 12:51:08)
Eivor - - 82.199.173.11
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar