torsdag 30 december 2010

27.3.2008 14:10:43 Presentshopping

Onekligen har detta varit en lyckad dag i mitt liv. Som hemmafru är det inte ofta man har möjlighet att städsla häst och kärra för att åka in till staden och handla en idag var en sådan dag. Det stundar nämligen en födelsedag på måndag (Ia blir snorgammal!) och skall man ha extrafina presenter går det inte att handla på den lokala lanthandeln. Första presenten blev det nitlott då det önskade föremålet var slutsålt men den andra affären hade den andra presenten och till ett mycket förmånligt pris dessutom! Efter denna semilyckade shopping var det dags för en paus med Hesburger det givna valet. Här träffade jag lite överraskande en kyrkans man tillika en gammal vän i Pastor Stenros, vi talade om ditt och datt allt medan jag åt och han jobbade. Jag noterade att min goda uppfostran delvis håller i sej då jag osvikligt kommer ihåg att ta av mej hatten medan all sallad från burgaren fastnar i mustaschen. Jag hade varit klok nog att ringa upp en av äffärerna som säljer present ett för att kolla om den fanns och hade dem att lägga undan den så nu behövde jag inte stressa. Således passade jag på att svänga in till Magique (eller hur f_n man nu stavar det!) och köpa en tjusig jacka med fuskmocka och päls så nu skall jag ut och driva in lite kor. So-long!! 


Andras kommentarer

Ia blir aldrig gammal, vet hut unge! (28.3.2008 15:30:12)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Snorgammal? Associerar närmast till snorunge och det låter ju inte så gammalt? (27.3.2008 16:55:28)
ann - - 79.133.26.175
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar