torsdag 30 december 2010

16.3.2008 16:42:47 Racer-huslig

Jag har verkligen fått upp ångan i mitt hemmafruande idag. Jag fick ligga och dra mej en stund extra imorse och hasade mej upp först då Ia gav sej iväg på en skogspromenad. Jag hann inte mer än starta diskmaskinen och äta frukost innan jag fick ett sms från skogen av Ia som hade havererat. Jag svarade att skallgångkedjan var på väg och började göra lilla o i ordning. Just som vi skulle ge oss ut i skogen för att leta upp min gravida och stupade sambo kom "fåret Shaun" på barnkanalen och sökandet måste skjutas upp i 10minuter. När vi väl hittat och bogserat hem henne placerades hon på en trägårdsstol så jag kunde köra in lite ved, lilla o hjälpte till lite grann. När vedinkastet var fyllt skeppades familjen in och mina sysslor trappades upp till gränsen för ohanterligt. Lilla o skulle fyllas med mat och åka på tupplur, byk skulle bykas och källarn rensas så torktummlar-montörerna ska få plats, diskmaskinen plockas ur och kasta lilla o i säng,sopor bäras ut, bordet torkas, golvet sopas och matlagning påbörjas. Just nu är degen till pizzabotten på jäsning (ett jäkla kladd att knåda den ifall ni inte visste) och jag har 30minuter att göra vad jag vill på och egentligen ville jag vika mjölktetror men det fick bli en blogg istället. Man kan inte tänka på nöjen jämnt! 


Andras kommentarer

Ja vi andra vet ju redan vem det är som bär byxorna i ert hus...tydligen har du äntligen insett det du med! (17.3.2008 16:20:24)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Akta dig för utbrändhet.. Kan lätt inträffa på grund av dagar som påminner om vad du just beskrivit! (17.3.2008 15:09:13)
Krisse - - 79.133.3.157
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar