onsdag 29 december 2010

3.2.2008 21:46:56 Äntligen hemma

Efter sju sorger och åtta bedrövelser sitter jag nu framför vår splitternya laptop av märket Acer. Inte lika flashigt som presario det medges men förhoppningsvis lika kompetent. Efter att ha skjutsat lilla a till ett barnkalas körde jag raka spåret till Dr. Smeds och slet upp honom ur sängen, klädde på honom och ställde honom vid spisen (han tänker bättre till en pasta carbonara). Iväntan på att han skulle klä på sej doktorsrocken tittade jag på Star Wars nr 5. När han senare dök upp var det inte i doktorsrock utan dart i Vader mask, trots detta hävdade han att han mer liknade Chewbacca. Som Chewbacca kunde han dock ha låtit när han förklarade de oerhört avancerade saker han gjorde med min dator. Skapa inloggningsfil, installera windows och virusprogram låter bara som "OO-AR O-AO-AR!" i mina öron.

Prick klockan en-kvart-försent anlände jag till Mejas hus för att plocka upp min lilla vokal och dennes ballonger, fiskdammspåsar och jag vet inte allt. Hemma letade jag igenom en jättelik pappershög från 2005 (våren) för att hitta inloggningsuppgifterna till e-posten (vilket i sej var lite märkligt då dessa papper bara är ett år gamla) samt tom skivor till backup kopia av vad-det-nu-kan-vara. Och så efter bara 2-3 samtal till Dr.Smeds sitter jag nu här och skriver min första blogg hemifrån på 34 dagar!


Andras kommentarer

Huga! (9.2.2008 21:41:05)
Doktorn - - 82.199.170.39
Ditt svar på kommentaren:


Välkommen tillbax! :) (4.2.2008 21:00:16)
Pamsan - - 79.133.30.1
Ditt svar på kommentaren:


Ja det är riktigt skoj att ni äntligen är tillbaka...fast du har ju haft en fördel som har haft möjlighet att skriva lite blogg ändå lite nu och då:) (3.2.2008 22:57:13)
- - 82.199.169.200
Ditt svar på kommentaren:


Jag är så glad att Ia är tillbaks...och lite att du är tillbaks också. Såg Dr Smeds på Kantarellen i lördagskväll och skulle jag inte vart på väg på jobb skulle jag ha dunkat honom i skallen, slängt honom i en kundvagn och hotat honom med dask med en liten gurka tills er dator var fixad...men som sagt, jag var på väg på jobb... (3.2.2008 22:55:09)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Siddu, siddu ! Najs att ni har dator igen *nickar* Welcome back ! (3.2.2008 22:52:43)
- - 82.199.171.27
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar