torsdag 30 december 2010

25.3.2008 19:30:56 Ingen eld utan ved

Jag hade för avsikt att elda upp min gamla rishög jag hade på gården (nej inte bilen), men då den legat och surnat iställe för torkat som jag trott var den tämligen svårflörtad. Efter någon timmes försök där "försiktig rökutveckling" var brasans höjdpunkt gav jag upp och gick in. Jag gav mej istället ikast med att röja väg in i potatiskällaren gud glömde (och jag ignorerade) för att göra plats för den torra veden. Där fick jag lära mej att potatis glömd i papperskasse blir torr, torr massa och gråsuggor, potatis i hink blir lös, lös äckel päckel och gammal öl som läckt i en hink blir så möglig att den äter upp burken! När jag transporterat ut denna sanitära katastrof till komposten kom jag fram till Spensers matlager. Han hade nämligen kommit över en ansenlig mängd påssoppor, pasta och konserver (precis när jag skrivit så här långt ringer fotbolls-Lukas och tigger skjuts varpå jag omedelbart tappar bort den oerhört roliga och dräpande punchlinen. Kul skulle det ha varit i alla fall!). När denna del av källaren var ren började jag bära in den torra veden och lilla a bar omkring med den halvtorra veden och bar den dit den skulle. Någonstans i mitten av allt detta bärande och städande lagade jag stuvade makaroner och korv och snart skall jag åka på träning och inte glömma lille Lukas.

Andras kommentarer

Måste vara babyhormoner! (o: (26.3.2008 09:33:05)
ann - - 79.133.26.175
Ditt svar på kommentaren:


Herregud va du är duktig hela tiden, jag får ju ångest! (25.3.2008 20:59:58)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar