onsdag 29 december 2010

3.2.2008 23:21:15 På jobbet

Tänkte sammanfatta min påtvingade bloggledighet i några texter, detta är jobbdelen.

Mitt jobbande -08 har till stora delar dominerats av mina små trafikolyckor, den ena när jag hejvilt sladdade min lastbil in i en sandlåda (ungarna flög åt alla håll) och den andra när jag backade på en kund som varit oklok nog att parkera bakom mej på jobbet. Honom var jag tyvärr tvungen att slå ihjäl och gräva ner på tippen.

Det andra stora samtalsämnet har varit lönerna. Inte det vanliga om att de synes en smula låga utan helt ny uppslag. Någon slags löneförhöjning skulle dyka upp till detta månadsskifte och då fanns plötsligt inte tillräckligt pengar på lönekontot och då betalas inga löner ut. Detta ledde till en del hysteriskt kacklande då det finns en del lån som kräver pengar var månad, speciellt illa var det för dem av oss som har Nordea då det alltid tar längre att få in pengar dit. Själv märkte jag intet ty jag har andelsbanken. Ytterligare på lönefronten skall det bli intressant att se vad vårt nya avtalsbyte gör med mina ålderstillägg. Det avtal vid gick efter tidigare berättigade mej till ett ålderstillägg i november (efter 4 och 7 år) men med det avtal vi nu skall följa blir detta ändrat till vart femte och vart tionde år och det spännande blir här att se om jag får mitt eller ej.

I övrigt går den mesta tiden åt till att vänta på att snön skall förvandla den gamla tippen till världens bästa pulkbacke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar