onsdag 29 december 2010

20.1.2008 19:42:42 Polis polis...

I  lördags spelade JIK sin första match i DM. Allt gick enligt planerna och vi vann 2-0. Piffen och Patrik gjorde målen men viktigare är att Chrisse passade fram till det ena (dvs han tog i bollen någon gång i samband med att målet blev till). Själv stod jag i mittcirkeln och hejade på mina kamrater. Då jag fick spela centralt mittfällt och då jag icke har någon kondition och då jag blev varnad enda gången jag lämnade cirkeln fann jag det bäst i stanna där. Chrisse hade en framträdande roll då han inte bara passade fram ett mål utan sprang omkring och gormade och skrek åt alla som ville lyssna samt sparkade arga bollar omkring sej.
 
På vägen hem låg jag bakom en polisbil vilket inte störde mej särdeles innan den svängde in på en busshållsplats och genast ut igen när jag passerat. Jag kunde bara konstatera för Dan som åkte med att detta betydde trubbel och mycket riktigt stod strax blåljusen i ljusan låga.
Efter att vi bestämt oss för att inte skjuta oss ut stannade jag bilen, varpå Dan genast sprang hem gråtande. Konstapel Nuri berättade för mej att min bil var obesiktigad, ett brott jag inte gärna kunde neka till,  och bad mej blåsa. Då jag denna lördag var hyfsat nykter kunde vi gå vidare till bötesskrivning med Konstapel Viktorsson. Tio dagsböter á 8 euro blev det pga av inkomst plus två barn som dock inte fanns med i polisens register (vilket jag ännu inte vet om jag skall tolka som att dom är ostraffade eller som att dom inte finns eller alternativt att dom inte är mina). Då Konstapel Nuri inte fick bort brickorna måste jag lova att inte smygköra med min bil och jag fick i övrigt endast köra den hem och sedan till verkstad/besiktning.
 
 

Andras kommentarer

HAHHAHAAHAAAAAAA...... Klant!!!! Du borde gå ett gäng kurser med mej, du får givetvis mängdrabatt. Mentorn (29.1.2008 02:04:59)
- - 80.217.169.50
Ditt svar på kommentaren:


Mmmm...*nickar* känner mej lite korkad...och jag saknar ännu dina bloggar! Ni måste få dator i huset igen! (23.1.2008 14:12:22)
Susy - - 79.133.12.207
Ditt svar på kommentaren:


Det är bra att Krisse är med i laget så nogon skriker på er jag slutade efter att min röst inte höll längre än 20 minuter. (21.1.2008 21:16:00)
Danka - - 79.133.6.27
Ditt svar på kommentaren:


Med glädje jag ser att jag omnämns i en av Ålands mest framträdande bloggar! Men några rättelser! För det första kunde jag från min plats vid främre stolpen på typiskt centertank manér (jag 187 cm lång och väger 95 kg, knatten som höll mig var 15 år, 160 cm, och vägde ca 50 kg) med precision STYRA bollen på gränsen till otagbart för målvakten, och som sedan resulterade i en retur som Patrik gjorde mål på. För det andra sköt jag bort bollen EN gång efter att två gånger i rad på kanske 2 minuter berövats solklara inkast / hörnor. (Här kan tex Calle intyga att han såg jag hade rätt fast han stod 70 m bort) För det tredje kan jag inte hur jag än vänder och vrider det prata bort att jag skulle ha gormat och skrikit.. Hur som helst, vinst blev det i allafall! :) (21.1.2008 14:46:53)
Krisse - - 79.133.3.157
Ditt svar på kommentaren:


Rätt så! Polisen ska ha något att göra också! Själv har jag framfört en Citroën utan dörrar och med en tillknycklad tröskel, samt att jag en gång körde en Amazon med skiftnyckel (ratten saknades). Samt en massa andra tokskaper med bilar. (21.1.2008 00:05:36)
P - - 81.231.38.98
Ditt svar på kommentaren:


Du är en brottsling! Jag visste väl att det var nåt märkligt med dej...kunde bara inte sätta fingret på det! (20.1.2008 21:04:54)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar