onsdag 29 december 2010

15.2.2008 20:02:48 Tre saker

Jag har varit hemma från jobbet idag då Ia varit lite dålig. Tråkigt nog har jag inte varit det under av effektivitet jag brukar i sådana stunder, men något litet har jag ändå åstadkommit. Till exempel har jag varit till Söderby Livs och reklamerat en Coca-Cola. Den hade ingen som helst kolsyra skall ni veta. Alldeles nyss slet jag ut ett ritstift ur hälen på lilla a. Hon har elefanthud och den satt jätte hårt, Sme´-Pelle skulle haft en match där. Sak nr tre var matlagning och potatis med korvsås. Som vanligt lägger man potatisen att koka på vedspisen och när det visar minsta antydning till att spillas vatten på plattan flyttar man kastrullen till elspisen av ren räddsla att gjutjärnet skall spricka. När det nästan är dags att börja med såsen ringer jag till mamma för att ta reda på receptet till kållåda (man måste ha en plan-b) och låter potatisen koka sönder. Såsen är jätte lätt där det enda bekymret består av att peppra maten med vitpeppar vilket leder till hysteriska nysattacker. Sen nyser jag ner tallrikarna (lilla o hade redan slickat på besticken) och stora delar av såsen. Jag säger inget till nån och ingen klagar, själv känner jag ingen smak då näsan är full av vitpeppar.

Andras kommentarer

Och ta hand om Ia! (15.2.2008 22:53:05)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Påminn mej om att jag aldrig ska äta något i ert hus mera! (15.2.2008 21:23:40)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Fick också en obubblig Cola häromsistens... Har de börjat snåla på bubblorna? (15.2.2008 21:16:31)
- - 79.133.19.24
Ditt svar på kommentaren:


Som min farfar så skitviktigt en gång påpekade: Om man har vatten på potatisen när man kokar den blir den kladdig. (Han skötte nog inte särskilt stor del av matlagningen hemma ...) (15.2.2008 20:41:53)
Poetcarina - - 79.133.23.244
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar