torsdag 30 december 2010

30.3.2008 22:44:16 HIK-JIK

Säsongens näst sista match innan seriestart är nu avklarad och den kan inte beskrivas på annat sätt än en rasande succè! Inte nog med att min egen insats var i stort sett felfri, jag lyckades få ett gult kort också och som grädde på moset fick jag sparka min favoritkurd mitt på benet! Ja och så vann vi med 3-1 förståss. Lukas får bedömmas som matchvinnare med sina 2 mål och en assist, men man måste även nämna några andra saker.

Krisse slog inte bara en utan två stycken riktiga Arteta-passningar och bevisade således att man kan bli en bättre spelare hemma i tv soffan.

Löken gjorde mål. Det händer sällan annat än på DUVs träningar och inte ens där är dom riktigt givna.

Piffen puttrade runt riktigt bra med sina extra 20pannor och titta till oss försvarare tätt som titt. Mycket trevligt välkommen åter.

Smeden vomerade på planen, detta var i sej inget konstigt (han kissade i duschen FÖRE matchen), men han hade lite dåligt samvete då detta trots allt är en inomhushall. Alltså inga glidtacklingar i mitten innan mattan är bytt.

Jag har visserligen snart fyllt min kvot av barn så katastrofen skulle varit liten, men jag var blott tre centimetrar från att vara förevigt steril då jag fick ett knä hårt smällt i ljumsken. Känslan av den verkliga smärtan i kontrast mot min oerhörda glädje över att det bara var ljumsken var märklig. 
Värt att noteras är också att jag hittils aldrig mött Linus Gestranius utan att ha svåra smärtor och stora blåmärken efteråt. På fotbollsplanen alltså, i matbutiken brukar det inte vara några problem!

Andras kommentarer

Gääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääsp (1.4.2008 18:56:42)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Replik: Vi valde att stänga till matchen efter det direkt avgörande målet, vilket helt korrekt analyserat av Krisse, var tövel av everton anfallaren som vimsat sig ner i försvaret. Hade vi behövt göra 3 mål till hade vi gjort det, men det är endast poängen som räknas. (1.4.2008 00:50:48)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Märker direkt att jag här finns många saker att ge diskutera! Faktiskt så kändes det riktigt bra att som i fornstora dagar spela som back igen. Är positionen den rätta kan det hända sig att även någon passning går bättre än vanligt! Vill härmed oxå påpeka att jag med glädje märker att jag för första gången nämns i positiv mening i bloggen. Livet leker! Angående din smäll ruggigt nära verktyget kan jag meddela att jag hade sämre tur och fick bollen mitt på i en situation där jag skulle täcka ett inlägg av Gestranius. Som bekant har jag ännu inga barn (som jag vet erkänt i allafall), varför jag hoppas smällen inte var värre än den tryckande smärta med påföljande fisningar jag tvingades spela med i 10 minuter. Och Danka, jag erkänner mig besegrad. Vi hade inget att komma med mot Pool. Men det intressanta är ändå att Pool precis som vanligt inte heller hade något att komma med. Liverpool har inte gjort en enda riktigt bra match på hela året utan fått förlita sig på att Torres eller Gerrard ska avgöra. Ni fick ett mål för att en anfallare klantade i försvaret, annars hade ni stått med ett 0-0 resultat! Men jo, rättvist var det. (31.3.2008 16:49:43)
Krisse - - 79.133.3.157
Ditt svar på kommentaren:


grattis det var ju kul!!!!! är det inte lite tomt utan the mighty seven där på mitten när ni spelar? Hm,dom är fulare......sanningen!! Men vet inte om det är ett så stort samtalsämne....inte kanske i en matbutik....inte om folk ska handla.....usch.... för övrigt så är mina tassar helt snygga. nätta är dom. Mentorn (31.3.2008 11:14:17)
- - 80.217.70.140
Ditt svar på kommentaren:


Vet inte om man skall ta det där med Arteta passningar positivt eller negativt, åtminstone såg inte jag honom slå några mackor i Mercyside derbyt när vi i stora stolta Liverpool gjorde som Smeden i duschen, men på lilla puttiga Everton, och inte skämdes vi heller! Jaja Krisse nu kommer det säkert en ramsa om folkets lag etc... men det hjälper föga på planen, där är det mål och poäng som räknas! Fråga bara Boutros, han vet hur det är att hålla på jättedåliga lag. Och jo Boutros, grattis till smalbensträffen på Kamal. (31.3.2008 08:54:34)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Ska jag prata med Linus, tycker du? (31.3.2008 00:21:17)
Mama-B - - 79.133.31.174
Ditt svar på kommentaren:


Mellan 29 och 30 mars anno 2008 finns ett stort mörkt hål. Denna nolldag kommer att gå till historien som den enda ickebefintliga dagen och skall på intetvis omtalas eller präntas i skrift. (30.3.2008 22:56:02)
öket - - 79.133.17.200
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar