onsdag 29 december 2010

4.2.2008 23:16:12 På fritiden

Min fritid har väl i stort sätt handlat om graviditet i allmänhet och de senaste dagarna min rökfrihet i synnerhet. Sanningen är att jag inte kan minnas nåt jag gjort innan fredagen som var min första nikotinfria dag. Morgonen gick förvånansvärt bra och ända fram till tolv levde jag ett normalt liv, därefter följde ett par svåra timmar med uppsvullna kindpåsar och gnisslande tänder. Vid två tiden hade jag upptäckt att jag inte kunde stå stilla utan att bli röksugen och höll mej i ständig rörelse. Detta i sin tur ledde till att jag var fullständigt hysterisk när jag kom till radion och fick instruera Emma att ha bedövningstgeväret redo om jag skulle löpa amok i studion. Jag vågade i det här skedet inte varva ner utifall att mitt humör skulle svänga åt andra hållet och jag skulle börja gråta mitt i presentationen av Micheal Bolton.

Sen dess har mitt humör svängt till det mera igenkännliga irritation och ilska vilket snarast är att betrakta som en försämring.


Andras kommentarer

Det kan inte vara lätt att vara gravid och karl på samma gång ;) (5.2.2008 17:58:31)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Varför plåga sig med ett nikotinfritt leverne? Det har jag aldrig förstått.. Jag menar, nikotinet till trots är man ändå oftast på vippen till mentala sammanbrott, hur skulle det då se ut om man var helt "clean"? Usch, jag vill inte ens veta... (5.2.2008 15:04:32)
Krisse - - 79.133.3.157
Ditt svar på kommentaren:


Men om man först vred upp dig, och sen släppte lös dig, då skulle du springa som en arg duracellkanin över tippen. Och ack vad roligt det skulle se ut! (5.2.2008 00:23:14)
Frida - - 79.133.31.174
Ditt svar på kommentaren:


Använder dom dej som mås skrämma på jobbet nu?:) Själv har jag pendlat mellan surpuppa och fullkomligt överlycklig, en ganska förvirrande kombination (inte minst för vokalerna). (4.2.2008 23:33:44)
ia - - 79.133.30.30
Ditt svar på kommentaren:


Vad duktig du är som varit utan cig! Fortsätt så. (4.2.2008 23:22:15)
Sally - - 82.199.171.27
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar