torsdag 30 december 2010

9.4.2008 19:55:38 Vandö tur och retur

Morgonen började jättespännande med poliser och blåljus, men som tur var var det inte jag som körde obesiktat den här gången. Körningen till återvinningsstationen vid Mattssons i Godby hade en extra twist idag då någon hade lämnat en bykmaskin i Vandö stationen. Vandö är en by jag aldrig hört talas om ännu mindre besökt, så det var kul med en ny ort att kryssa av på "platser jag vill besöka innan jag dör" -listan. Då jag inte tog samma väg tillbaka utan irrade mej ut på måfå fick jag se en hel del spännande, bland annat en kanal där det lär vara utmärkt motorcykelfiske på sommrarna. Kanske får man möjlighet att damma av det gammla yamahadraget som legat och skräpat i lådan så länge? Märkligt var att när jag äntligen kände igen mej igen var jag i Västanträsk, det hade jag inte utanvidare kunnat tro på förhand.

Innan jag for hem för dagen bytte jag om till sommardäck, detta hade det direkta resultatet att det började snöa. Det var kul att det för en gångs skull gick jättebra att byta däcken, det var tråkigt att jag upptäckt att bilen behöver nya bromsskivor och klossar.

Andras kommentarer

Vägen du åkte på var tills för 2 år sedan en kommunalväg men vid ett byte så tog landskapet över äganderätten till denna och kommunen tog Bastövägen i byte. Just innan du kom till sopstationen så körde du på den alldra första vägen jag var med och byggde typ -96. Killingholmsvägen planerade jag ifjol, den var till vänster efter bron, som förresten min far byggde i tiden, bara så du vet. På Vandövägen bor b la Patrik Dahlbloms lillasyster Catarina, storbonden Wille Dahlman, Butikschefen och tillika whiskeykännaren Curre Blomqvist och ganska många till. På höger sida om vägen äger släkten Lundberg en hel del mark och till vänster har kyrkan någongång i forntiden lagt beslag på ett atraktivt markområde där tom jag skulle kunna tänka mig att slå mig till ro. Nu vet du mera om Vandö (10.4.2008 17:53:20)
Danka - - 79.133.12.118
Ditt svar på kommentaren:


Tror du de har Harley Davidson i den där kanalen? Jag skulle ha haft mej en sån till sommaren... (9.4.2008 20:11:55)
Susy - - 79.133.30.74
Ditt svar på kommentaren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar