måndag 10 januari 2011

7.5.2008 21:48:23 Mätta djur

Jag var till Sottunga idag och där var proppandes proppfullt med saker att hämta, jag undrar varför det har blivit sån ökning på djurmat där det senaste året eller så? Det var ganska lugnt med folk och inte en endaste liten farmor kom förbi, kanske var det det dåliga vädret. Orsaken till dagens väder är förövrigt att Kökars prästen tagit ut hd´n att köra med och det är ett gammalt beprövat sätt att få regn, lika säkert väderspådom som rönnbär eller abborryggar.

Dagensmat blev en enkel korvsås. Nu visade det sej att jag hade lagt korven i frysen och fick tok-tina den i micron bara för att kunna skära den. Då jag upptäckt detta först efter att jag börjat steka löken blev den lite överstekt innan korven var genomstekt. Resultatet blev gott till slut.
 


Andras kommentarer

På tal om djur så skulle jag behöva ett par Belgiska jättekaniner... :) (7.5.2008 22:05:18)

ia - - 79.133.30.30

Ditt svar på kommentaren:
Jag hänvisar till nästa inlägg!

ååå Sottunga! Där har jag varit mycket och bott en sommar :)Händer..inte så myck...ingenting där ! (7.5.2008 21:52:55)

Linda - - 79.133.16.147

Ditt svar på kommentaren:
Inte idag heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar