måndag 10 januari 2011

25.4.2008 21:23:29 Idag; tvättdag

Jag och min sysselsättnings manager hade kommit överens om att jag skulle tvätta oljefat idag. Detta gjorde jag fram till lunch och var fullständigt svartprickig i hela ansiktet av olja när jag skulle åka till butiken. Innan kantarellen skulle vi vika in som hastigast till motorfordonsbyrån angående resultatet i tankbils provet. Denna snabba visit tog närmare en timme och då jag lämnat telefonen i kafferummet kunde jag inte meddela bilhandlar-ove om vad som försigick. När jag så småningom dök upp hade han tuggat sönder klädseln i hela bilen. Det har kommit ut en ny grandiosa snabbmatspizza på marknaden med extra kött, den var ett givet val till lunchbordet. Då lunchen blivit förskjuten pga mitt lilla äventyr bestämde jag mej för att skjuta upp min kafferast till 20 i 16. När man tvättar fat bör man klä sej i galonsparkdräkt, solglasögon och gummistövlar och detta vill man inte ta av och på i onödan.

När jag sent omsider lyckats ta mej in till kaffet var det både uthällt och slut så jag hamnade i så kallad koffein-trans. Jag såg ingen annan råd än att åka hem till mor och dricka kaffe för att återställa balansen i systemet. När jag sent om sider kom hem, med lätt stirrig blick, lagade jag stuvade makaroner. Detta skulle jag i ärlighetens namn lagat redan igår men då glömde ja att köpa mjölk. Mjölk visade sej vara en så pass viktig ingrediens att jag omöjligt kunde ersätta den.


Andras kommentarer

Du verkar ha en kass manager! (27.4.2008 15:52:30)

Susy - - 79.133.30.74

Ditt svar på kommentaren:
Iblan mer än ibland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar