måndag 10 januari 2011

18.4.2008 22:53:03 Bilmekanikern messar aldrig två gånger

Tänk så enkelt det kan vara att utbilda sej. Jag minns hur jag hasade mej igenom yrkes utan att riktigt komma ut på andra sidan. Nu när jag har utbildat mej till tre fjärde dels tankbilsförare med bara provet kvar känns det hur lätt som helst. Törstig på kunskap har jag lyssnat på vart enda ord som kommit ur Bjarne och sugit i mej hans visdom. Brevid mej har Skolk-Ove suttit och sovit med öppen mun, drägglet rinnande och högljutt snarkande. Jobb-Tommy satt längst bak med de häftiga grabbarna och rullade cigaretter.

Efter kursen ringde jag min bilmekaniker och "Jo bilen är nog färdig" men "nej jag kan inga säja vad det kostar". Det är något otäckt illavarslande när ens bilmekaniker bestämmer sej för att sms´a räkningen.

Ikväll skall jag, eller skulle jag behöva, sortera upp mina anteckningar från kursen så de blir begripliga.
Imorgon skall jag åka på kurs, skriva prov, rädda min bil, spurta hem efter fotbollskläder, spela fotboll och  utmattad stupa på soffan. Bara så ni vet.


Andras kommentarer

Vi andra tänker äta nybakta muffinsar och havreflarn hela dagen lång, bara så du vet :) (18.4.2008 23:09:51)

ia, mår redan lite illa av bara tanken - - 79.133.30.30

Ditt svar på kommentaren:
Bah bah bah bah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar