måndag 10 januari 2011

1.5.2008 17:27:10 Tisdag; Kumlinge

Alltså! Tisdagen tillbringades på Kumlinge. Redan på färjan över fick jag veta att Matte, som snålar med sina kakor, hade skickat sin fru till ämnäs för att förhindra att jag skulle äta upp hans kakor medan han var på jobb. Ett klart bakslag. Man börjar så smått märka att vårstädningen har kommit igång då det var ganska mycket grejor att hämta. Nu lyckades jag äntligen få med mej fat från tippen, tretton bort ca:5 kvar. Frida II hade inte någon olja åt mej den här gången och jag undrar om  den möjligen kan ha smugit iväg och värmt något hus nånstans! På Enklinge var det jätte mycket saker att hämta (vi far ju bara dit varannan gång) och jag hade ett tjusigt lass på bilen när jag var klar. Som vanligt när man är i skärgården stod gubbarna på rad och undrade om man kunde komma förbi dom nån gång och titta lite bakom deras ladugårdar om det var nåt som man kunde ta med sej därifrån. Man skulle lätt bli öns populäraste man om man hade möjlighet att göra sådana utflykter nu som då.

Då jag lovat mej själv att träna ordentligt denna vecka hann jag inte ens hem efter jobbet utan åkte direkt till träning. Först hade vi lagfoto, vilket tog sin modiga tid då Kokett-Smurfen Blomster måste fixa frisyren en halvtimme först. Själva fotbollsdelen var i stort angenäm, det var första träningen på Vikingavallen för säsongen och jag hade en lyckad tjurruninge med bollen och kom riktigt långt innan jag stötte på patrull i form av Pålviander. Efter träning var det bråttom hem för att somna framför Man U-Barca. Det stod 1-0 när jag tuppade bort så i min värld är United i final.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar