måndag 10 januari 2011

4.5.2008 13:10:16 JIK-Wilpas 4-1

Jag startade åter på mittfältet efter min ofrivilliga frånvaro. Det kändes mera bekvämt på centrala mittfältet denna gång då jag åtminstone hade en match färkt i minnet. Vi gjorde en rätt dålig första halvlek och det får väl delvis tillskrivas ett ovant innermittfält trots att Piffinho höll mej sällskap. Han hade lite svårt med flåset bitvis, men orkade bra ändå. Jag hade lite svårt i början att komma åt i närkamperna och blev bitvis lite duttande, när jag väl provade stiga in sparkade jag en motståndare under foten så att jag fick riktigt ont. När jag hållit mej lugn ett tag till tränarens stigande frustration blev jag ivrigt på tjatad att stiga in ordentligt i närkamperna och fick omedelbart ett gult kort som tack för besväret! Farbror Lampén stod vid sidan av planen och myste över att tydligen lärt mej nånting under alla år vi spelade ihop. Lukas visade sej vara osjälviskheten själv denna afton då han först lät Linus göra mål trots att han enkelt kunde lagt sista tuchen på bollen och sedan gjorde han själv ett mål trots att han kunde skaffat sej både straff och frilägesutvisning två gånger om åt motståndarna. Jik som ju redan bevisat att en 2-0 ledning inte är något att luta sej tillbaka på släppte omedelbart in ett mål och så var det match igen. Linus blev fälld i straffområdet strax efter och Pålviander slog enkelt in straffen. Lite oturligt var detta då jag visste vart han skulle slå den och jag skaffat mej perfekt position för att slå in en eventuell retur.

I andra halvlek spelade vi bättre och gjorde ytterligare ett mål genom Slam-Patrik (i offside position lustigt nog). Krisse visade sej som vanligt från sin sämsta sida genom ett brutalt överfall på en oskyldig finne, han hade tur som kom undan med bara ett gult kort. Sist och slutligen var det en ganska bekväm seger för Jomala.

Lustigt var att finna fullständigt bröt ihop och dog vid varje närkontakt och att det finska ordet "vittu" inte alls likställdes med den svenska översättningen trots att domarna fått sträng order om att vifta med kort så fort någon spelare ens andas en svordom eller värre.

Deras nr9 tyckte att den långa klena linjemannen var oerhört partisk och bara dömde till vår fördel och hävdade med bestämdhet att de omvända förhållandena ICKE rådde i finland. Detta efter en knapp kvart spelad. Tilläggas skall kanske att linjemannen i fråga äär både blind och döv samt lider av svåra spasmer i flagghanden.

Kåke hade tydligt och klart lärt sej av sina misstag med att låta mej spela för länge med gult kort och bytte genast ut mej när det började osa katt.


Andras kommentarer

Vad heter domaren? Jag ringer till hans mamma!! (5.5.2008 21:02:08)

Mama-B - - 79.133.31.174

Ditt svar på kommentaren:
Josef tror jag.

Skyll inte på mig! Skylla på Boutros! Jag citerar bara domaren! (5.5.2008 16:15:34)

Krisse - - 79.133.3.157

Ditt svar på kommentaren:
Tss tss! Jag vet ingenting om nånting så de så!

Jag antar att den långe stilige linjemannen var jag då han andra var lite lätt lönnfet. Och jag var inte alls partisk åt någotdera hållet, ett inkast gick tydligen åt fel håll i början men det var Josef som visade vart jag skulle vinka så det så! (5.5.2008 00:29:01)

Danka - - 79.133.12.118

Ditt svar på kommentaren:
Nä just det! Inte ens partisk kan du va!!!

Kan ni inte försöka sluta vara elaka och snuskiga och spela fotboll istället, det där andra kan ni hålla på med på fritiden. (4.5.2008 19:55:04)

Mama-B - - 79.133.31.174

Ditt svar på kommentaren:
Jag är varken eller! Skyll på Krisse.

Jag vet inte riktigt, men kan mitt gula kort verkligen tillskrivas ett brutalt överfall? Som domaren förklarade det hela, "du tog honom bakifrån", tycker jag inte det överensstämmer med just preciseringen överfall. Enligt min nära vän Peter North som jag ringde åt direkt efter matchen, är skillnaden mellan att ta någon bakifrån och ett överfall tydliga. Detta har även herr North bevisat för omvärlden i sina dokumentärer! (4.5.2008 15:02:35)

Krisse - - 79.133.3.157

Ditt svar på kommentaren:
Jag skulle vilja säga att du överföll honom först och sedan tog honom bakifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar