måndag 10 januari 2011

22.4.2008 18:38:13 Host ute host inne...

Har varit hemma från jobbet även idag. Jag måste sympati-släpa mej ut då lilla o satt likt askungen och tittade ut medan jag hostade runt mina lungor i rummet. Väl ute skötte barnen sej själv så jag kunde spendera min tid mellan att sitta utschasad på en stol och göra små små promenader i trädgården. Jag kommer att bli en utmärkt pensionär så småning om. Jag har tittat på våra jätte gulliga rabarber som just tittat ut ur sina blad och liknar broccoli och lärt mej att åkervinda är ett jättetjusigt ogräs som just i denna stund äter upp mina vinbärsbuskar. Kanske skall jag lämna minhusmor inne och ge mej ut i trädgården och pyssla iställe, jaga liljebaggar på heltid eller nåt.


Andras kommentarer

Litet Nysört till Hostan kanske? (27.4.2008 20:24:56)

ann - - 79.133.26.175

Ditt svar på kommentaren:
Låter inget vidare!

Om du är intresserad av trädgårdsskötsel kan jag rekommendera den dekorativa perennen Hosta. Den finns i flera varianter. Den odlas mest för sina vackra blad, men en del har riktigt vackra blommor. Men, du vill kanske inte veta av någon hosta just nu? (23.4.2008 10:51:26)

Trädgårdsböket - - 79.133.17.200

Ditt svar på kommentaren:
Den skulle onekligen ligga rätt i tiden...

Sant ang att i europaklubbar möts lag från olika länder. Men HÅLL I HATTEN. Just nu i skrivande stund är det 2-0 till vargarna! PL nästa? (22.4.2008 22:37:38)

Thias - - 79.133.10.159

Ditt svar på kommentaren:
Den som lever får te, sa kinesen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar