måndag 10 januari 2011

26.4.2008 19:40:32 Shoppingdag

För första gången i manna minnet var vi hela familjen till staden för att gå i butiker. Vi började i Emmaus och jag och lilla o roade oss bäst vi kunde medan Ia och flickorna köpte halva butiken. Jag var hopplöst felklädd dagen till ära med en för varm jacka ovanpå en för kall t-shirt. Nya Ålands skjutjärns reporter dök upp och skrämde omkull lilla o och skrattade hela vägen till Judy`s. Efter billighetskvarteren gick vi mot centrum, Ia och flickorna gick till leksaksbutikerna medan lilla o och jag gick till Wåges för att charma till mej dammsugarpåsar. Mjukis-Macke som stod i kassan smälte naturligtvis som smör och jag fick nästan allt jag pekade på. När vi strålade samman gick vi till Hesburger för att avnjuta en utsökt lunch och kunde nöjt konstatera att även om det är snuskigt dyrt är det billigare än pizza.

När allt detta var avklarat åkte vi till Sparhallen. Detta är ålands dyraste butik då man nio gånger av tio kommer hem med tusen saker man bara hade en vag aning om att man behövde och den planerade kassen mat. Idag gick det dock ganska bra och det blev bara 250 saker vi inte behövde. En DVD med fåret Shaun och Bruce Springsteens nya skiva var höjdpunkterna i kassarna trots att jag ännu ej hunnit kolla någon av dem. Bottenpunkten var att lilla a tappade sin pyttelilla docka i bollhavet och den drunknade. Jag har ringt s.o.s alarm och dom har satt in helikopterspaning och skall börja dragge senast imorgon kväll.


Andras kommentarer

Hög igenkänningsfaktor på punkten liten docka/stort bollhav. Det hände oss på Ålfen en gång, men löstes genom att stora R bad några pojkar i lekrummet hjälpa till med eftersöket. Snacka om ridderliga grabbar! (o: (26.4.2008 19:55:33)

ann - - 79.133.26.175

Ditt svar på kommentaren:
Var var alla ridderliga grabbar på sparhallen undrar jag?! Christer? Sebastian??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar