måndag 10 januari 2011

27.4.2008 13:58:58 Dagens checklista

Punkt nr.1 Ligga och dra mej.
Ingen klockren succè måste jag säga. Lilla a kom inspringande i sovrummet och ropade att blöjan i grannrummet var kontaminerad och att en sanering är av största vikt då behållaren är på väg att avlägsnas från förövaren. Detta var hennes exakta ord och då kod brun betyder högsta beredskap var det inte att tänka på att ligga kvar en stund till. Allt detta innan jag hade vaknat. När nu detta var fixat så gick vi ner och lagade frukost innan jag smög mej upp för en liten tupplur. I köket hade tyvärr lilla o bestämt sej för att leka dammsugare och detta provocerade lilla a till vansinne. Dialogen som följer är autentisk.
lilla o -uuu-uuu
lilla a - Sluta du stör lägg av då!
o -uuu-uuu
a - Slutaläggavdustörsluuta!!!
o -uuu-uuu
a -SLUUUUTA LÄGG AAAAV DU STÖÖÖÖR                    SLUUUUUUTA!!!!!!
Och så vidare.

Punkt nr.2 Äta frukost
Check! Inga problem förutom att smöret rinner av en lövånger rågtub så man varken kan dricka kaffe eller läsa samtidigt och man är färdig att rullas i skorpsmulor efteråt.

Punkt nr.3 Se nya Fåret Shaun dvd´n
Check! Även detta gick smärtfritt och var riktigt roligt.

Punkt.4 Städa i potatiskällaren
Lite check. Jag har gjort klart det roliga, letat igenom alla glömda saker, och nu är det bara det tråkiga kvar. Plocka ut, stuva om, föra bort, plocka tillbaka osv. Detta får vänta lite tror jag.

Punkt nr.5 Lyssna på musik.
Detta låter möjligen lite konstigt men då jag köpt skivor lite nu som då och inte riktigt haft tid att lyssna på dom tänkte jag göra det nu. Samtidigt skall jag fortsätta med mina tidningsurklipp som tar så ofantligt mycket längre tid än jag ens kunnat föreställa mej.

Återstå då: Se på fotboll, ringa Kaptén Alén för att få en kramprapport från gårdagens match, laga mat (potatis och korvsås) och kanske nåt litet som jag hittar på.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar