måndag 10 januari 2011

6.5.2008 23:00:11 Allt tar sån tid

En dag av långsamhet. Först åkte jag och Snigel-Ove till Saltvik, där var det skräpigt likt aldrig förr (eller värre än det varit på länge åtminstone) och det tog sin modiga tid att städa upp. Jag är nästan stolt över mej själv då jag lyckades kasta bort alla småtrasiga leksaker jag hittade fast jag helst skulle haft dom till min sandlåda.

Efter jobbet skulle jag överföra lite foton från telefonen till datorn med hjälp av min syster demonen och detta tog enormt mycket längre än jag kunnat tro.

Tredje och sista sak var att dubba ur mina vinterdäck och således förvandla dom till sommardäck. Då min bil stod stadigt på marken med däcken på och min skruvmejsel var lite, lite för stor tog även detta evigheter att genomföra. Till slut var allt klart och jag kom hem. Imorgon åker jag till Sottunga.


Andras kommentarer

Själv känner jag en också. Lada-Ove. (9.5.2008 23:19:03)

Linda - - 79.133.25.254

Ditt svar på kommentaren:
Fast honom har ingen sett på flera år.

tusan vad många ove det jobbar på ditt jobb. (8.5.2008 22:09:51)

Linda - - 79.133.25.254

Ditt svar på kommentaren:
Jamenvisst! Hälften vore nog. Och sen ser alla likadana ut till råga på allt elände!

Japp! Min nerv medicin fungerar tydligen igen! Det enda jag störde mig på lite på gårdagens träning var som sagt att 95% av alla bollar var badbolls hårda. Men även min vapendragare Smeds höll med och kunde med sin finurlighet komma på att han hade en bollpump liggandes i sin Fiat som han kunde hämta, varpå vi mitt i allt stod inför möjligheten att nu kunna ta en pump och direkt fylla de bollar som inte uppfyller det Syd österbottniska kravet som vi ställer! Att Smeds sedan kom på att hämta pumpen just som vi körde övningen som gav mjölksyra i benen tycker jag är lite märkligt. Finemang med hårda bollar i allafall! Angående din dubb urplockning vill jag ändå fråga om det inte skulle varit enklare att köpa 4 st relativt billiga däck istället? Eller tänkte du nu i september med hammare och en lagom dos våld försöka spika in dem tillbaka? Det finns ju billiga däck. Kan återknyta till min vapendragare Smeds igen och meddela att då han en vinter i Vasa stod med sommardäck på sin Fiat gjorde ett vinterdäcks uppköp av märket "ÄSSÄ", och dessa fyra däck tror jag inte gick för mera än några tior. Om de sedan gjorde Fiatens framfart säkrare låter jag var osagt! (7.5.2008 16:25:45)

Krisse - - 79.133.3.157

Ditt svar på kommentaren:
Nå för det första finns inget på åland som är billigt och för det andra tjänar lärare idag alldeles för mycket pengar när dom har råd att köpa däck åt höger och vänster och för det tredje dög inte däcken till vinterdäck längre och då kan man hellre dubba ur dom än slänga dom så de så!

Är det av såna skäl du hoppar över träningar nu för tiden eller orsaken du angav på gästboken? Hoppas nästan på det andra. Kan oxå meddela att Psycho-Arteta inte fick nåt utbrott. Det var bara lite gnäll på att bollarna inte var pumpade. "OK", Bärnas. Framsteg för en blonda närpesen? (7.5.2008 12:51:03)

Sir Sjölund - - 82.199.174.196

Ditt svar på kommentaren:
Nu blev det dålig sändning på bloggen... jag hör inte alls vad du skriver... hörs på fredag...bzz

Men jag vill också ha tegel ju så jag kan bygga en uteplats eller mur eller rabatt eller nåt. (7.5.2008 01:00:59)

ia - - 79.133.30.30

Ditt svar på kommentaren:
Så om jag hittar 60-80 tegel liggande på jobbet...

Om du råkar snubbla över 30 eller 40 gamla röda tegel ( teglen ? ) , utan hål , så kan du väl spara dem åt mej ??? Jag lovar att hela din familj får glass :) (6.5.2008 23:05:11)

Linda - - 79.133.16.147

Ditt svar på kommentaren:
Jag tar dom under armen bara inga problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar