måndag 10 januari 2011

13.5.2008 20:24:42 Knapp vind, massor av jobb

Det blev non-stop jobb för mej idag. Lemland/Föglö stod på schemat och först måste lastbilen plockas av. Jag kilade in med skattekortet då jag ändå måste till stan och tanka (hoppas jag inte lämnade det till mack-föreståndaren!). Andra året i rad som jag kan lämna in det itid utan stress, jag håller nog på att bli vuxen.

I Lemland var det ganska mycket saker men allt kom med utan problem och jag kunde åka vidare till Svinö helt enligt planen. Då det nyare av färjfästena byggs om använder de det lite mindre och det behövdes en hel del utlagda plankor under klaffen innan bilana kunde släppas iland. Ett tag misstänkte jag att dom skulle bli klar med det nya färjfästet innan de hade plankat klart runt färjan.
Redan i Degerby insåg jag att vi nog inte varit till Föglö på ett tag då miljöskåpet var rejält inbyggt. Även på tippen var det fullt med grejer och oturligt nog var nyckeln till elektronikskjulet inte i min bil då den alltid är i den bilen som inte är på plats. Så värst ledsen blev jag dock inte ty då var klockan redan över tre och jag hade bara ätit några smörgåsar.

Lagom till 18 var jag hemma och delade min tid mellan att laga mat och hålla ett öga på den svenska em-trupp-uttagningen. Väldigt roligt att Henke Larsson kom med igen, nästan lika kul som potatismos och korv.


Andras kommentarer

Ännu en gång rejält besviken när du inte infann dej på träningen igår. Första gången på länge som jag var inställd på att basta, och MED dej. För du tjatar ju alltid. Och nu när jag bastar är du inte där. Illa. Men du har ju orsakt, i know. "Synd" att du missade löpningen från bestraffningen i lördags. Nu kör vi på fredag igen. Btw, jag är den första som kommenterar. Oh yes.. första pris, tack. (14.5.2008 11:49:09)

Thias - - 82.199.174.196

Ditt svar på kommentaren:
Jaså du blev bestraffad för din dåliga insats i lördags? Det tycker jag gott du kan ha! Själv var jag lite bättre. Första pris är en bastu på fredag så du vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar