måndag 10 januari 2011

12.5.2008 21:56:02 Lite jobb men mycket vind

Det blev inte så mycket riktigt jobb idag inte. Jag hade besiktningstid för min gamla Volvo och det var jätte nära att jag klarade det. Det var avgastestet som inte dög och jag måste erkänna att jag var en smula perplex när besiktningsmannen rådde mej till att skruva lite på förgasaren och komma tillbaka. Volvon har insprutning! När jag åtgärdat det fel som fanns åkte jag tillbaka till jobbet och jobbade en stund innan lunch och sedan åkte jag tilll stan igen för att hålla ett öga på barnen medan Ia var hos doktorn.

Lilla a och o och jag for till lilla holmen. Då det blåste orkan syntes inga djur utomhus och tur var väl det då hönorna säkerligen blåst runt som tumbleweed om vinden tagit deras burriga fjäderdräkt. Lilla a deklarerade att hon "älskar kaniner och vill ha en nu" och jag kan inte låta bli att undra var jag hört det förut.

Innan det var dags att fara till radion var jag upp till Beckers jobb för att få en Wolves halsduk han hade köpt och jag hade med mej ett Aston Villa exemplar som jag gav i byte. När man reser från Svinryggen till Itiden kan man inte låta bli att märka vilken effekt utbildning har på arbetsmiljön. Där var bara rena golv, snygga skrivbord och vita skjortor.

Radion var lugn och tävlingsfri och önskelåtarna duggade tätt precis som det skall vara. Lite besvärligt var det att Frille-trollkarl ännu inte hade trollat fram hårddisken med all musik som han trollade bort förra månaden. Mycket spring blev det till både skivarkivet och på toaletten, Eva och Fredrica diagnostiserade mej proffsigt som diabetiker!


Andras kommentarer

I slutet av graviditeten behöver man ju gå på toa jämt och ständigt i vilket fall!
Ang. dresscoden på iTiden misstänker jag att dom på mitt företag, som dels umgås mycket med bankfolk och dels häckat i banken själva tills helt nyligen, bidrar starkt till den städade looken. Inte så lätt för mig, med tanke på att höjden på välkläddhet i mitt förra liv var ren halare och hela gummistövlar... *flinar* (14.5.2008 20:01:37)

ann - - 79.133.26.175

Ditt svar på kommentaren:
O jag drömmer om en ren halare!

Kanske du har fått graviditetsdiabetes, har hört att man kan få det när man väntar barn... :) (14.5.2008 00:10:36)

ia - - 79.133.30.30

Ditt svar på kommentaren:
Ja det skulle ju inte förvåna.

Nej vänta nu! Har du varit på nån flaggstång igen? (13.5.2008 22:51:31)

Mama-B - - 79.133.31.174

Ditt svar på kommentaren:
Kanske...

sugen att köpa en wolves tröja? Har en till salu.... (13.5.2008 15:33:57)

Patron - - 82.199.161.2

Ditt svar på kommentaren:
Är det en jag inte har kan du få morsans volvo i utbyte!

vem är det på bilden :) ??Haha (12.5.2008 23:30:56)

Linda - - 79.133.16.147

Ditt svar på kommentaren:
Svårt att säga på det här avståndet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar