måndag 10 januari 2011

11.5.2008 23:19:48 Morsdag, inte min

Morsdag måste firas alldeles oavsett hur mycket öl jag druckit dan före. Jag vågar slå vad om att jag var den enda av Jomala spelarna som kröp omkring i ett gullvivesnår halv nio imorse med dundrande huvudvärk. En fin bukett blev det på frukostbrickan. När mina plikter på här var avklarade stupade jag på soffan medan Ia fick fira morsdag genom att gå och handla, diska och laga mat. Fast jag gjorde halva mat jobbet och det var inte illa i mitt tillstånd. Den enskilda favorit händelsen från dagen måste vara när jag låg och undrade om jag skulle spy eller ej och lilla kryper upp på min mage, lägger sej ner och meddelar att han har blöjan full med skit! Men jag red ut den stormen och morsdagsfiraren tog hand om den också. 


Andras kommentarer

Nu ska jag minsann börja gå på matcherna och det minsta jag begär är att du gör som Jani, som för övrigt verkar vara en riktigt väluppfostrad gosse. (13.5.2008 00:27:08)

Mama-B - - 79.133.31.174

Ditt svar på kommentaren:
Men så läste jag Nicke Nyfiken för honom när han började ettan också!

Hörrö, vilket oskick att göra dej i oskick så där till morsdag!!! Jag hoppas verkligen modern i huset hämnas på samma sätt på farsdag! (12.5.2008 20:18:00)

Susy - - 79.133.30.74

Ditt svar på kommentaren:
För all del, men farsdag är inte på något sätt en lika viktig högtid.

Dagens bästa morsdagspresent kom minsan i Jakobstad, när Jani gjorde 1-0 sprang han till läktaren där hans mamma påpassligt satt och pekade på henne och ropade " det var till dig mamma", väldigt fyndigt må jag säga. (11.5.2008 23:54:38)

Danka - - 79.133.12.118

Ditt svar på kommentaren:
Oddsen att jag skulle göra mål OCH ha mamma på plats är så dåliga så bara "farsdags-oddsen" överträffar dem!

Hm... Ja, tur att det finns morsor! :) (11.5.2008 23:24:04)

Lilith - - 79.133.27.235

Ditt svar på kommentaren:
Fast min egen blev helt utan uppvaktning av mej har jag märkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar