måndag 10 januari 2011

13.4.2008 20:36:07 Idag är ingen vanlig dag...

För att vara säker på att vakna före lilla o på hans födelsedag hade jag ställt klockan på åtta. Då han fortfarande sov djupt när klockan ringde snoozade jag en gång varpå lilla o genast vaknade. Det var bara att snällt stiga upp och väcka de andra, Ia lämnade jag kvar i sängen för att inte väcka misstänksamhet hos födelsedagsbarnet, hon misstänkte inte det minsta. När alla var samlade utanför dörren väckte jag Ia och släpade ut henne medan lilla o var kvar, något bekymmrad. Alla presenter var till stor fröjd och han lekte med dem så han knappt hade tid med sin middagslur flera timmar senare. Detta och hans uppkräkta frukostsmörgås var jag lyckligt ovetande om då jag redan gett mej av till Södersunda för att stjäla sand av farbror Bertil. Det är nämligen så att om man skrapar på den karga marken i den byn finns den finaste sandlådesand strax under. Två skopor lastade vi på innan jag for hem. Det svåraste momentet i hela sandlådeprojektet var att ta sej upp för en gräsig och hal backe med tungt släp men det löste sej så småning om. Tyvärr kunde jag inte, av redan nämnda orsaker, backa så nära lådan jag ville och det blev en hel del bärande och skottande. Som tur var hade jag lillebror till hjälp och han stod och sov mot spaden högst upp på lasset. Efter allt detta var jag så trött så jag knappt orkade äta födelsedagsvåfflor.


Andras kommentarer

Men våffelmix? Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.orgNu blev jag besviken... (14.4.2008 18:09:00)

ann - - 79.133.26.175

Ditt svar på kommentaren:
Jag vill inte vara FÖR perfekt.

Vilken kul födelsedagspresent en sandlåda är ju inte dum att ha. Hoppas det är fint väder i morgon då så att han kan tillbringa hela dagen grävandes:) (13.4.2008 23:22:00)

smulan - - 82.199.169.200

Ditt svar på kommentaren:
Och som vi grävde! Eller jag ialla fall.

Ps.Bra jobbat med sandlådan, den blev jättebra! Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org (13.4.2008 22:01:00)

ia - - 79.133.30.30

Ditt svar på kommentaren:
Tja är man händig så är man, men även jag kunde.

Du missade en massa skoj medan du var borta, tex det här: Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org (13.4.2008 21:56:57)

ia - - 79.133.30.30

Ditt svar på kommentaren:
De hann jag med under ManUre-Arse matchen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar