måndag 10 januari 2011

28.4.2008 19:43:24 Måndag i tre delar

Min enda egentliga uppgift för dagen var att fylla en container med elektronik stuvat i häckar. Jag började systematiskt att köra in häckarna i lagret för att sedan kunna väga flera på en gång och köra ut dom till sin container. När ja kört in sex stycken och skulle väga den första av dom dog vågen. Turligt är att vi har två vågar, oturligt är att ingen någonsin fungerar. Fram till lunch, medan vågen var på laddning, ägnade jag mej åt annat. Efter lunch hade vågen inte tagit emot någon ström så vi fick ordna med sladdar och skarvsladdar för att få det att funka.

Vid lunchtid ringde pappsen och då vet man att det är viktigt. Jag försökte minnas när han sist ringde utan att jag provocerat honom till det men kan inte komma på, 2005 är min bästa gissning. Mycket riktigt var det ett ärende av högsta dignitet då någon på hans jobb behövde ett hjul till en spis! Mycket skickligt gick jag rakt på första bästa spis och skruvade av hjulen. Det var naturligtvis fel men jag hittade rätt på bara tredje försöket. Nu är far stolt må ni tro.

Jag kom till radion runt halv tre och han dricka kaffe med "flickorna". Dessa två kasstade en snabb blick på mej i mina jobbkläder och konstaterade att om jag skall få sända radio när vi flyttar till Sittkoffs "fönster studio" så är total makeover bara förnamnet! Jag kunde möjligen få sända på udda tider i kostym med påse över huvudet tror jag var det sista budet. Radiopratande skötte sej i övrigt bra och som vanligt var det segt i början och kul i slutet så man inte ville sluta. Efteråt försökte jag få en audiens hos storchefen men han hade fyllt sitt kontor med betydelsefulla män så jag vågade mej inte dit. Jag länsade fruktskålen och smet!


Andras kommentarer

kookokokokooooook? (ap-språk) (1.5.2008 03:13:02)

Yakubu - - 130.232.90.134

Ditt svar på kommentaren:
Du borde skaffa kompisar att supa med iställe för min arma blogg. Det skulle göra dej gott!

Gissa vem som är här... <<< leighton baines!!! baöblblaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! cut the shit>! (1.5.2008 02:57:03)

t. howard - - 130.232.90.134

Ditt svar på kommentaren:
T.Howards har torretes... har du?

Nånting helt annat som inte har med inlägget att göra: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=1126606&lid=puff_1126441&lpos=extra_0 (28.4.2008 22:45:44)

ia - - 79.133.30.30

Ditt svar på kommentaren:

Vad tror du om den här stilen? http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00196/NOJE-13s36-robban-9_196533w.jpg (28.4.2008 22:08:48)

ia :) - - 79.133.30.30

Ditt svar på kommentaren:

Nr 1: fick du verkligen berätta att ni ska flytta till Sittkoffs? Nr 2: Du vet väl att frukt är nyttigt va? (28.4.2008 21:01:10)

Susy - - 79.133.30.74

Ditt svar på kommentaren:
Jag var lite osäker på nr.1 men det stod ju i en notis i tidningen för inte så länge sedan så jag tänkte att det var ok. Nr.2 nä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar