måndag 10 januari 2011

11.5.2008 16:32:23 AFC Campus-JIK 2-2

Jag vaknade på soffan kl.06:30. Jag hade puffat bort en av soffkuddarna under mej. Min rygg värkte svårt. Kl.10 samlas vi på esso alla utom jag som kommer lite sent då jag är för fin för att vara i tid. På färjan till Brändö träffade jag Öket vilket var en sån stor händelse i mitt liv att jag genast måste skriva mitt första inlägg från mobilen.

Matchen var kanske inte, vad vi gourmetkockar brukar kalla, en kulinarisk läcker het utan en ganska oinspirerad historia med en massa felpass. Den troligaste orsaken till detta är att jag befann mej på bänken. Min huvud uppgift var att berätta roliga skämt för Kåke så han inte skulle få en propp, det gick så där. Första halvleks höjdpunkt var när Krisse avancerade mot mål med all den gracé en 95kilos massa manad till rörelse kan och väl i position avlossar ett skott som inte bara går över mål utan också över det rätt höga skyddsstängslet bakom målet. Hade han fått lite mera kraft i bollen hade den gått in på Veritas stadion. 1-0 till Campus i halvtid..

Andra halvlek var bättre och Kaptén Alén gjorde 1-1 på ett väl avvägt långskott efter att han kvickt uppfattat att målvakten hade strövat för långt ut från målet. När sedan denne osannolike målskytt gjorde ännu ett mål hamnade JIK genast i chock och släppte in ett mål. Min egen insatts i matchen var tämligen blygsamm då jag värmde upp tre gånger men hoppade inte in. Just som det var dags att byta in mej skärpte sej nämligen hela laget och skapade målchans efter målchans. Campus målvakt som inte haft en siffra rätt på hela matchen gör plötsligt två kanonräddningar och några hyggliga räddningar, Blomster skjuter i ribban och jag vet inte allt. 2-2 slutar matchen och för andra gången denna säsong har vi en två målsskytt på planen som inte får glädjas åt en seger.

På vägen hem dracks det en hel del öl, den mesta av mej känns det som. Jag somnade inte på båten men väl i taxin och jag köpte ett par nya solglasögon som var jätte snygga igår och som jag ännu inte vågat titta på idag. 


Andras kommentarer

Det gick ju lysande för ökets hemmalag. Hennes avkomma gjorde ett "flårrmål, men ett mål är ett mål". (eget citat) Vi ser med försiktighet ljuset i tunneln. (12.5.2008 20:51:57)

ö - - 79.133.17.200

Ditt svar på kommentaren:
Och lille gossen fick ett extra omnämnande i radion när han var så duktig!

Nä, inte får de kvala. Det är bara Liverpool som mitt i en säsong kan lyckas gråta lös en sån lösning. De kom femma ett år, varpå de gnällde sig till ett kval.. Vi kör inte sån feg stil, utan godtar det som sagts från början! (12.5.2008 19:50:12)

Krisse - - 79.133.3.157

Ditt svar på kommentaren:
Lite som MIFK det året dom inte vann dm!

Jag förstår, Mr Spam. Däremot så är det väl så att Everton numer kommer att kvala till CL nästa år? Iom att det blir en engelsk vinnare som båda är direkt kvalificerade till nästa års gruppspel borde Everton få kvala? Förresten, nu lever vi vårt egen blogg här på boutros blogg. Skönt att få förstöra nåt för Boutros för en gångs skull, han som förstört så många benskydd för mej. En sista kommentar: MANCHESTER UNITED F.C. är ligamästare. Var är Pools? Sopgäng! (12.5.2008 16:13:08)

Thias - - 82.199.174.196

Ditt svar på kommentaren:
Jag undrar om man kan lägga ett bud på att Liverpool INTE vinner ligan innan, säg 2020? Dom har ingen vinnar känsla runt sej vad gäller PL och det kunde ge bra odds.

Orsaken till att denna veckans spam lyst med sin frånvaro är följande: A) Jag drack ingen alkohol denna helg varför min verkliga "skapa spam" känsla aldrig infann sig, B) Jag fick inget gult kort varför mina nerver mådde bättre än på länge, och C) Everton vann och blev femma, vilket ledde till att jag helt enkelt kände mig salig och lugn istället för dampig och bullrig! (12.5.2008 14:42:27)

Mr Spam - - 79.133.3.157

Ditt svar på kommentaren:
Fast jag tycker ni är lite spammiga oavsett om ni är nyktra eller ej.

Var det bara jag som somnade till av Kingsways alla inlägg? Det gjorde sannerligen jag iallafall. Sen tycker jag att du föringar vår insats från bänken. Men var är påpekandet av din bänkgranne?! Det är som Batman utan Robin, Fantomen utan.. eh.. Guran (fel?). Jag tyckte vi gjorde det mesta rätt på bänken. Hörde att du slocknade i taxin, Boutros. Bra jobbat! Du verkade ju så pigg och glad när vi skulle gå av båten. Sen en liten skräll. BARA 2st inlägg av mr. Spam. Och inget utbrott på planen och en herrans massa "sorri, sorri" efter den brutala nersparkningen. Kanske han blir en snäll pojke efter lite kärlek. Vem vet?! Inte jag iallafall. (12.5.2008 11:48:15)

Thias - - 82.199.174.196

Ditt svar på kommentaren:
Jag får nog hålla med om att....Zzzzzzz!

Sorry, men jag tycker det är lika kul om JIK vinner som alla andra åländska lag. KÅKE har erfarenhet för att föra laget vidare till högre höjder. Däremot tyckte jag själv bäst om att spela i korpserie, då det var en kul blandning av amatörer, inte blod, svett och tårar. :) (11.5.2008 22:09:45)

Kingsway - - 79.133.28.240

Ditt svar på kommentaren:
Korpfotboll är sannerligen roligt de måste jag hålla med om.

Okey! Grönbrallor och grönbrallor, men jag minns en historia där man talade om identitetskänsla. En person hamnade i Asien och längtade till Europa som denne kunde identifiera sig med på ett bättre sätt. Småningom hamnade han i Grekland och började prata om Skandinavier som representerade dennes tankesätt och bakrund på ett bättre sätt än Grekerna. Efter ett tag så befann han sig i Göteborg där denne person inte kunde förstå varför avståndet till de äkta finländsla traditionerna var så stort. Efter flera resor hamnade han inom kort i Helsingfors och det var nästan som hemma. Nej, de var nog ålänningarna som stämde bäst överens med dennes tankar och kultur. Hemma på Åland hamnade han i Mariehamn, men inte eller det stadslivet kunde accepteras, då det fanns helt andra värderingar ute i den äkta landsbygden. Det fick resan att sluta i den härliga oasen Finström, med röd-vita spelardräkter. Det enda problemet som återtod var att denne person inte tyckte att grannarna var riktigt helt perfekta de eller. :) Grönbrallor och grönbrallor, men riktigt kul är det om det vinner på den nationella arenan. :) (11.5.2008 21:43:15)

Kingsway - - 79.133.28.240

Ditt svar på kommentaren:
Jodå lite kan få vinna bara jag slipper se eländet!

Osmakligt att blanda in grönbrallorna i den här diskussionen. (11.5.2008 21:18:36)

Mama-B - - 79.133.31.174

Ditt svar på kommentaren:
Han visste väl inte att detta är JIK´s fansforum.

Jaro - Mariehamns IFK 1 - 2. Nu 9 poäng och 2:dra plats i ligan, åtminstone fram tills i morgon kväll. (11.5.2008 20:34:09)

Kingsway - - 79.133.28.240

Ditt svar på kommentaren:
Ja det är ju inte så illa.

På bilden kan man ju faktiskt se hur otroligt nära det var att min boll nådde ändra fram till stadion! Sablar oxå, jag borde tryckt till liiiiiiiiite till så hade jag nått ända fram.... (11.5.2008 18:19:36)

Krisse - - 79.133.3.157

Ditt svar på kommentaren:
Fast om vi nu förutsätter att du siktade på målet så var det ju inte så illa ändå.

Varför känns det som om jag inte kan säga något emot citatet "med all den gracé en 95 kilos massa manad till rörelse kan"? Varför lyser mina mothugg med sin frånvaro? Kan det möjligen vara så, att du har rätt? För hur mycket jag än tänker, vrider och vänder på detta, ser jag ändå framför mig just precis hur det kunde tänkas se ut.. I dag blir det enbart vindruvor! (11.5.2008 18:17:04)

Krisse - - 79.133.3.157

Ditt svar på kommentaren:
Morötter är också gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar